به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی بسیار مشهود است. کسانی که تجربه ای در مورد هر دو روش داشته اند این موضوع را تایید می کنند. بدنه خودرو برای بسیاری از افراد، از اهمیت زیادی حتی بیشتر از موتور خودرو، برخوردار است. به این دلیل در زمان نیاز پیدا کردن به صافکاری، به دنبال پیدا کردن بهترین مرکز و به روز ترین آن ها، برای انجام فرایند صافکاری هستند.

تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی در چیست؟

برای پیدا کردن بهترین مراکز صافکاری خودرو، شما ابتدا باید بدانید آنها بر اساس صافکاری سنتی فعالیت دارند یا صافکاری PDR . برای دانستن این امر نیز شما ابتدا باید تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی را بدانید و با تشخیص خود، بهترین نوع صافکاری را برای خودرو خود انتخاب کنید. کاوش خودرو قصد دارد در این مقاله تفاوت این دو نوع صافکاری را برای شما به طور کامل بیان کند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در انجام عمل صافکاری بر روی بدنه خودرو خود حساس هستید، این مطالب را تا انتها مطالعه کنید. برای دربافت اطلاعات در خصوص فروش اقساطی تجهیزات تعمیرگاهی خودرو با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

صافکاری PDR چیست؟

نوعی صافکاری بدون رنگ است که پس از انجام فرایند صافکاری، رنگ ماشین آسیب نمی بیند و نیازی به نقاشی و رنگ آمیزی مجدد پیدا نمی کند. از این نوع صافکاری بیشتر در از بین بردن آسیب های روی درب خودرو، خط و خش های نیمه عمیق، ضربه های بزرگ و قسمت هایی از دوبل بدنه استفاده می‌شود. این نوع از صافکاری سریع بوده و در عرض دو الی سه ساعت می تواند ضربه های سطحی را تعمیر کند.  این صافکاری فرورفتگی های کوچک در نقاط مختلف را می‌تواند بصورت معجزه آسایی، محو کند. برای دربافت اطلاعات در خصوص فروش اقساطی دستگاه شارژ گاز کولر خودرو با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

این نوع از صافکاری تا زمانی که رنگ بدنه خودروی شما ترک نخورده باشد، می تواند فرورفتگی ها را، بدون نیاز به نقاشی تعمیر کند. در صافکاری PDR  می توان قسمت هایی از گلگیر جلو، درب های خودرو، کاپوت و درب صندوق عقب و سقف خودرو را تعمیر کرد.  بطور کلی اکثر قسمت های بدنه خودرو که دارای آسیب های شدید نباشند به این روش قابل تعمیر هستند.اما بخش هایی از بدنه خودرو هستند که این روش روی آن ها جوابگو نیست؛ مانند کاپوت های فیبر کربن، سپرهای فایبرگلاس و بطور کلی بخش های پلاستیکی و شکننده خودرو. برای دربافت اطلاعات در خصوص دستگاه شارژ گاز کولر لانچ با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

صافکاری سنتی چیست؟ 

صافکاری سنتی بطور کلی صافکاری سنگین تری نسبت به PDR  محسوب می‌شود. زیرا هم شرایط کاری سخت تر دارد و زمان بیشتری لازم دارد. هم برای ضربه های عمیق تر و چروک های زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در واقع صافکاری سنتی زمانی انجام می شود که میزان ضربه وارده به بدنه خودرو در حدی بوده که یا رنگ خودرو آسیب دیده و یا بدون آسیب دیدن رنگ، امکان صاف کردن آن بخش از خودرو امکان پذیر نیست.  صافکاری سنتی به دلیل اینکه کار بسیار حرفه ای محسوب می شود، نیاز به دستگاه ها و ابزار های متنوعی دارد. برای دربافت اطلاعات در خصوص ابزار صافکاری PDR با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

در صافکاری سنتی از ابزاری مانند دستگاه جوش و مکش، سنباده، مشتی، شاسی کش و… استفاده می‌شود.  از دستگاه جوش و مکش برای بیرون کشیدن قسمت های تو رفته استفاده می شود. این دستگاه به دلیل جوش دادن و مکشی که دارد رنگ بدنه را از بین می برد. همچنین نیاز به یک صافکار متخصص برای استفاده دارد تا به فلز بدنه آسیب نرساند. از سمباده نیز برای تمیز کردن و ریختن رنگی که روی بدنه وجود دارد استفاده می شود تا عمل صافکاری به راحتی انجام شود. مُشتی نیز یکی از ابزار های مهم صافکاری سنتی به حساب می آید. برای دربافت اطلاعات در خصوص تجهیزات تعویض روغنی با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

بوسیله این ابزار، ضربه های محکمی به قسمتی که دارای فرورفتگی شده است وارد می کنند تا به حالت اول خود در آید.  شاسی کشی به معنای برگرداندن شاسی ای که آسیب دیده است به حالت اولیه که این امر اغلب توسط جک یا جرثقیل امکان پذیر می باشد. به این نوع جرثقیل ها شاسی کش نیز گفته می شود. هنگامی که میزان ضربه وارد شده حین تصادف زیاد باشد به گونه ای که ستون های اصلی خودرو دچار مشکل شده و جابجا شوند باید از شاسی کش استفاده کرد. این وسیله یکی از ابزارهای مهم در صافکاری با رنگ به شمار می رود. برای دربافت اطلاعات در خصوص لوازم صافکاری PDR با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی

1. حفظ رنگ: در صافکاری PDR ، به دلیل استفاده از ابزار های به روز و جدید، صافکاری بدون نیاز به رنگ مجدد انجام می گیرد و رنگ فابریک ماشین حفظ می شود. اما در صافکاری های سنتی، به دلیل ضرباتی که به بدنه خودرو به رنگ آن وارد می شود، رنگ آسیب می بیند و نیاز به نقاشی مجدد دارد. برای دربافت اطلاعات در خصوص جک دو ستون لانچ با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

2. صرفه جویی در زمان: در صافکاری PDR  ، به دلیل استفاده از ابزارهای به روز و دخالت کمتر صافکار، اول صافکاری سریعتر از روش سنتی انجام می گیرد و دیگر نیاز نیست مدت طولانی، خودرو شما در صافکاری باشد. برای دربافت اطلاعات در خصوص دستگاه نقطه جوش با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

3. صرفه جویی در هزینه: از دیگر تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی این است که در روش اول نصف هزینه ها کاهش می یابد. زیرا در صورت انجام صافکاری سنتی شما نیاز به رنگ آمیزی بدنه خودرو دارید. این عمل هزینه‌های گزافی را برای شما به همراه دارد و در عین حال از قیمت خودرو شما به دلیل رنگ دار بودن، کاسته می شود. برای دربافت اطلاعات در خصوص دستگاه دیاگ لانچ پرو با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

4. سادگی: صافکاری PDR  ساده تر از صافکاری سنتی است و به این دلیل اگر به وسیله یک فرد کم تجربه انجام شود، آسیب به خودرو وارد نمی شود. اما اگر فرد صافکار در صافکاری سنتی با تجربه و حرفه ای نباشد، به بدنه خود آسیب های جبران ناپذیری وارد می‌کند و ممکن است بدنه خودرو مواج شود. برای دربافت اطلاعات در خصوص انژکتور شور با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

5. عدم نگرانی از دو رنگ شدن خودرو: در صافکاری سنتی پس از انجام صافکاری، در هنگام رنگ آمیزی، ممکن است رنگ مناسب خودرو شما به خوبی ساخته نشود و باعث دو رنگ شدن بدنه خودرو می گردد و از زیبایی خودرو کاسته شود. در حالی که این مشکل در صافکاری PDR ، به دلیل بی رنگ بودن این فرایند، وجود ندارد. برای دربافت اطلاعات در خصوص انواع چسب صافکاری با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

صافکاری PDR  نسبت به صافکاری سنتی مزایای بیشتری دارد. اگر ضربه ای که به بدنه خودرو وارد شده است، بسیار عمیق و دارای چروک های زیاد نیست، توصیه می‌شود حتما از طریق صافکاری بدون رنگ اقدام به تعمیر آن کنید. زیرا علاوه بر کاهش هزینه های صافکاری، مانع از افت قیمت خودرو می گردد. سایت کاوش خودرو انواع لوازم و دستگاه های مورد نیاز برای صافکاری PDR  را موجود دارد برای دربافت اطلاعات در خصوص دیاگ سنگین با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

شما می‌توانید متناسب با کار خود، با مراجعه به این سایت، انواع دستگاه ها را تهیه کنید. حال می توانیم به راحتی تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی را تشخیص دهیم. برای دربافت اطلاعات در خصوص دیاگ لانچ با کارشناسان کاوش خودرو تماس حاصل نمایید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف