به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

با استفاده از دستگاه دیاگ چه عیب هایی از اتومبیل را متوجه می شویم؟

عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ کار را برای تعمیرکاران بسیار راحت تر می کند. اتومبیل هایی که با دانش به روز طراحی و تولید می شوند، همواره به فکر راحت تر کردن استفاده و تعمیرات هستند. از این رو نسبت به مدل های قدیمی خود که بیشتر بر پایه فعالیت های مکانیکی اجزای خودرو استوار بودند، تغییرات زیادی کرده و بیشتر اجزا با دستورات برقی کار می کنند.

دستورات برقی منجر به این شده است که خرابی های قطعات خودرو به وسیله صدای آن، قابل تشخیص نباشد. بنابراین نیاز است که به وسیله دستگاه عیب یابی، عیب های خودرو را مشخص و نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم. این دستگاه های عیب یابی، دیاگ نام دارند. بسیاری از ایرادات فنی خودرو به وسیله دستگاه دیاگ قابل شناسایی و برخی از آنها به وسیله این دستگاه قابل رفع هستند.

 کاوش خودرو عرضه کننده انواع دستگاه دیاگ و لوازم تعمیرات اتومبیل، در این بخش قصد دارد عیب و ایراداتی از اتومبیل که قابل تشخیص توسط دستگاه دیاگ است را برای شما بیان کند.

برای دانستن کاربرد دیاگ اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

12,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ اسکانیا VCI1

14,000,000 تومان
دستگاه دیاگ اسکانیا VCI1 ویژه عیب یابی و برنامه ریزی خودروهای تولیدی اسکانیا تا سال 2004 می باشد؛ نرم افزاهای این دستگاه SD2 و SP2 نام دارند.

دستگاه دیاگ موتورسیکلت MST-100P

تماس بگیرید
دستگاه دیاگ موتورسیکلت MST-100P

دیاگ اصلی بی ام و BMW ICOM A3

16,000,000 تومان
دیاگ اصلی بی ام و BMW ICOM A3

دستگاه دیاگ چیست؟ 

کلمه دیاگ مخفف دیاگنوستیک است. این کار نوعی عملیات خطایابی است و طی آن ایرادات ماشین از کامپیوتر فرمان دهنده‌ی خودرو، خارج می شود تا با مشخص شدن ایرادات، نسبت به رفع آن ها اقدام شود. این دستگاه ها نوعی کد خوان هستند و علایم و کد های خرابی خودرو را بصورت نوشتاری برای ما آشکار می کنند. این دستگاه ها به دو صورت اسکنر و معمولی موجود هستند. مدل اسکنر دستگاه دیاگ در نمایندگی های بزرگ خودرو و نمایشگاه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. نوع معمولی نیز، دستگاه دیاگ دم دستی بوده و در تمامی مکانیکی ها و باطری سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد و کار کردن با آن بسیار راحت است. تا حدی که خود شما می توانید به وسیله‌ی آن ایرادات خودروی شخصی خود را پیدا کنید. 

 

برای سفارش دستگاه دیاگ فورد به صفحه ی ارتباط با ما مراجعه کنید.

 

اکثر دستگاه دیاگ ها دارای نمایشگر بر روی خود هستند و در آنجا خطا را نشان می دهند. اما برخی از این دستگاه ها، دارای صفحه نمایش نیستند و به وسیله کابل یا بلوتوث و وای فای، اطلاعات را بر روی لپ تاپ نشان می دهند.  دستگاه های دیاگ برای اینکه بتوانند اطلاعات کامپیوتر خودرو را به نمایش در آورند باید به پورت یا درگاهی در خودرو به  OBD متصل شوند که این کار توسط یک کد خوان انجام می پذیرد. البته پورت های OBD در خودروهای مختلف در جایگاه های مختلفی قرار دارند، بعضی در زیر داشبورد، بعضی هم زیر کاپوت و بعضی ها هم در کنسول میانی خودرو.

برای ثبت سفارش دستگاه دیاگ چری به واتس آپ ما پیام بدید.

عیب های قابل مشاهده به وسیله دستگاه دیاگ 

عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ به دلیل تنوع دستگاه ها و اتومبیل ها نیاز به مهارت و تخصص دارد. دستگاه دیاگ های حرفه‌ای علاوه بر تشخیص ایرادات، می توانند تغییراتی در سیستم خودرو ایجاد کنند و برخی خطاها را پاک کنند. اما اگر قطعه مورد نظر مشکل فیزیکی داشته باشد، این کار بی تاثیر است و قطعه به طور کامل باید تعمیر شود. علاوه بر این موارد دیاگ ها، بسیاری از ایرادات ماشین را نشان می‌دهند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه دیاگ ایزی دیاگ با شماره های سایت در تماس باشید.

  1. خرابی سنسور دریچه گاز: یکی از ایراداتی که برخی از خودرو ها به آن دچار می شوند، خرابی سنسور دریچه گاز است. وظیفه این سنسور تنظیم میزان گاز ماشین بوده و در صورت خرابی آن، دور موتور بدون دلیل افزایش می یابد. این خطا توسط دستگاه دیاگ قابل تشخیص است و اگر خود سنسور سالم باشد، می توان خطا را پاک کرد. 
  2. خرابی سنسور دور کیلومتر: یکی دیگر از ایراداتی که توسط دستگاه دیاگ متوجه می شویم، خرابی سنسور دور کیلومتر است. در صورت خرابی این سنسور، ماشین تا حد معینی گاز میخورد و بیش از یک سرعت مشخص حرکت نمی کند. در صورت خرابی این سنسور، چراغ چک ماشین روشن می شود و نشان دهنده این است که خودرو باید توسط دستگاه دیاگ، چک شود.
  3. خرابی رله ها: رله ها یا تقویت کننده های بخش های مختلف خودرو، وظیفه مهمی بر عهده دارند. آن ها باید برق دریافتی از خودرو را متناسب با نیاز قطعه مورد نظر، کم یا زیاد کنند. از مهمترین رله ها می توان به رله موتور فن اشاره کرد. در صورت خرابی این رله ها گاهی، فن کار نمی کند. در این صورت چراغ چک روشن می شود و باید به وسیله دستگاه دیاگ متوجه ایراد خودرو شویم.
  4. خرابی فن ها: فن کولر و فن رادیاتور مهمترین بخش سیستم خنک کننده خودرو هستند. در صورت خرابی فن ها، ماشین جوش آورده و ممکن است به کولر و رادیاتور آسیب وارد شود. در صورت حرکت نکردن فن ها، باید به وسیله دیاگ، متوجه شویم که ایراد از کدام قسمت است و نسبت به رفع ایراد اقدام کنیم. 
  5. خرابی دینام: در صورت خرابی دینام، در پشت آمپر، علامت باتری روشن می شود. برای اینکه متوجه شویم دلیل روشن شدن این چراغ مشکلات باتری است یا دینام، می‌توان از دستگاه دیاگ استفاده کرد. 
  6. خرابی سنسور اکسیژن: در صورت خرابی سنسور اکسیژن ماشین متعادل کار نمی کند و گاهی خوب و گاهی خراب است و اصطلاحا ریپ می زند. برای پیدا کردن این مشکل باید به وسیله دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو ورود کرده و پارامتر اکسیژن خودرو را چک کنید.
  7. خرابی استپر: استپر وظیفه‌ی تنظیم کردن میزان سوخت و اکسیژن مورد نیاز خودرو، در دور آرام و وقتی موتور ساکن است را دارا می باشد. در صورت خرابی این قطعه، وقتی موتور ساکن است دور موتور بسیار بالا یا بسیار پایین و زیر یک است. برای مطمئن شدن از علت این اتفاق، باید به وسیله دیاگ، استپر موتور را چک کنید.

مزیت عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ

با افزایش تعداد خودروی به روز در کشور در ۲۰ سال گذشته، بسیاری از عیب های خودرو به وسیله دستگاه دیاگ بررسی و رفع می شوند. از این جهت این دستگاه ها کمک بسیار زیادی به متخصصان تعمیرات خودرو می کنند. بنابراین داشتن یک دستگاه دیاگ به روز و جدید، متناسب با انواع خودرو ها، در مکانیکی یا نمایندگی تعمیر خودروها، امر خطیری است. بنابراین شما با عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ هم در وقت خود صرفه جویی میکنید و هم مشتری های خود را راضی نگه می دارید.  اگر شما در زمینه تعمیرات خودرو فعالیت دارید و به دنبال خرید دستگاه دیاگ هستید، می توانید به سایت کاوش خودرو مراجعه کنید و مشاوره های لازم را از پشتیبانی این سایت، جهت خرید دستگاه دیاگ دریافت کنید. کاوش خودرو یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع دستگاه دیاگ و سایر لوازم تعمیر خودرو می باشد. 

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه دیاگ جی دی اس با شماره های سایت در تماس باشید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف