آموزش

چه مشکلاتی در خودرو با دستگاه دیاگ قابل شناسایی است؟

پارامترهای شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ

شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ چگونه است؟ حتما اسم کلمه دیاگ به گوشتان خورده است، دیاگ اسم دستگاهی است که تعمیر کاران با آن سر و کار دارند و جزو مهمترین دستگاه های تعمیر خودرو به شمار می رود. در گذشته تعمیرکاران برای اینکه تشخیص دهند که مشکل یک خودرو چیست مجبور بودند تا اجزای خودرو را باز کرده تا متوجه شوند مشکل از کجاست ولی از زمانی که دستگاه دیاگ ابداع شده کار برای تعمیرکاران بسیار آسان گشت و آنها به راحتی می توانند شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ را پیدا کنند. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک چهار ستون با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

عملکرد شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ 

برای شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ کامپیوترهای هوشمندی روی هر خودرو نصب میشود و همچنین سنسورهایی روی اجزای اصلی و حیاتی خودرو قرار داده می شود در این زمان دستگاه می تواند توسط کد خوانی نقص و مشکل را که مربوط به هر کدام از اجزای خودرو است را تشخیص دهد.

با ورود کامپیوتر در صنعت خودروسازی بیشترین خدمت در این صنعت انجام شده و بسیاری از مشکلات را کم کرده است. با استفاده از روش شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ، میتوان بسیاری از مشکلات اساسی را در خودرو شناسایی کرد، بسیاری از تعمیرکاران امروزه از این دستگاه برای عیب یابی مشکلات مربوط به خودرو استفاده می کنند. 

شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ چگونه کار می کند؟

شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ به گونه ای عمل می کند که یک نوع دستگاه خطایبی می باشد و قادر است از طریق کامپیوتر خودرو اطلاعات را دریافت کند و هر جا که کد ها با یکدیگر همخوانی نداشت، می تواند تشخیص دهد که مشکل از کجاست. دستگاه دیاگ قادر است تمامی مشکلات مربوط به خودرو اعم از کوچک و بزرگ را کاملا تشخیص دهد. 

برای استفاده از شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ باید این دستگاه را به خودروی خود وصل کنید. شما به وسیله یک کابل می توانید این کار را انجام دهید. معمولا تمامی اتومبیل های جدید دارای یک کامپیوتر هستند که دیاگ اطلاعات را روی آن به شما نشان می دهد.

جالب است بدانید تمامی قطعاتی که روی خودرو قرار دارد دارای سنسوری است و اطلاعات آن به کامپیوتر منتقل می شود. هزینه های مربوط به دیاگ خودرو خیلی ارزان است و شما می توانید با مراجعه به یک تعمیرگاه از مشکلات خودروی خود مطلع شوید. سنسورهای متصل به قطعات خودرو مشکلات را به دیاگ منتقل می کنند، ولی گاهی این امکان وجود که خود سنسور نیز دارای مشکل باشد در این صورت دستگاه دیاگ این مشکل را نیز نشان می دهد. 

برای مشاهده قیمت و خرید میله pdr با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

انواع دستگاه های دیاگ خودرو 

  • دستگاه دیاگ خودرو که به اسکنرها معروف هستند؛
  • دستگاه دیاگ خودرو معمولی.

دستگاه دیاگ خودرو که به صورت اسکنر هستند بسیار حرفه ای و دقیق عمل می کنند و از این دستگاه برای خطایابی در خودروهای لوکس استفاده می شود. نمونه دیگری از شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ وجود دارند که کاملا معمولی بوده و تفاوتشان با دستگاه اسکنری این است که اطلاعات را به اسکنر ارسال نمی کند، بلکه آن را به وسیله بلوتوث به موبایل شما ارسال می کند. 

در نتیجه شما باید اپلیکیشن مربوط به دیاگ خودرو را در موبایل خود داشته باشید. با استفاده از دستگاه دیاگ می توان بسیاری از مشکلات مربوط به خودرو را شناسایی کرد، با استفاده از اسکنرها تعمیرکاران قادرند کدهای خطا در دستگاه را به خوبی تجزیه تحلیل کنند. 

عملکرد شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ

مواردی که دستگاه دیاگ خودرو می تواند آن را تشخیص دهد:

  1. تشخیص مشکلات برقی خودرو؛
  2. تشخیص سنسورهای حیاتی خودرو مثل سنسور اکسیژن و سنسور کاتالیزور و سنسور ABS؛
  3. قابلیت تشخیص پارامترهای مربوط به گیربکس خودرو مانند میزان فشار روغن گیربکس.

نوع دستگاه دیاگ شما بستگی به نوع کاربرد شما از آنها دارد. خودروهای لوکس که ساختار پیچیده تری نسبت به دیگر خودروها دارند نیاز به دستگاه دیاگی دارند تا بتواند کدهای بیشتری را شناسایی کند و بخواند ولی خودروهایی که ساختار ساده تری دارند کدهای کمتری را در اختیار دستگاه قرار می دهد و در نتیجه از دستگاه دیاگ معمولی تر استفاده شود. 

گاهی پیش آمده که شما خودرویی را خریداری کرده اید و در میزان کیلومتری که از آن استفاده شده است شک دارید. در این صورت دستگاه دیاگ به کمک شما آمده و می تواند با شناسایی این مشکل به شما کمک بزرگی کند. دستگاه دیاگ به راحتی می تواند تشخیص دهد که کیلومتر یک خودرو دستکاری شده است. 

متاسفانه تمامی مشکلاتی که در تمامی خودرو ها وجود دارد یکسان نیست و همه آنها را نمی توان توسط دستگاه دیاگ شناسایی کرد و برخی از مشکلات هستند که شناسایی آنها توسط دستگاه دیاگ کمی سخت است و نیاز به کارشناسانی دارد که در این زمینه حرفه باشند. 

زیرا گاهی پیش آمده که کد ها یکسان بوده ولی تحلیل آن بسیار سخت بوده و از عهده هر تعمیرکاری بر نمی آید. حال تصور کنید خودروی شما به قدری قدیمی است که به اصطلاح دیاگ خور نیست در این صورت کار شما سخت می شود و باید به دنبال تعمیر کاری باشید که بسیار حرفه ای بوده و بتواند مشکل خودروی شما را تشخیص دهد. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک بالابر دو ستون با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

پارامترهای شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ 

  • ولتاژ سنسور اکسیژن؛
  • دمای آب موتور، استپر موتور، دور موتور؛
  • زمان پاشش انژکتور، زمان شارژ کویل ها و زاویه دریچه گاز؛
  • استیر موتور، ادونس جرقه سیلندر، دمای آب رادیاتور، سیستم کنترل آلودگی هوا؛
  • وضعیت ترموستات ورودی کولر.

مواردی که توضیح داده شد همه بواسطه شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ عملی می شوند. یکی از معایبی که برای دستگاه های دیاگ وجود دارد این است که برای تشخیص مشکلات خودرو نمی توان از یک نرم افزار به صورت یکسان استفاده کرد و باید از نرم افزارهای مختلف برای این کار استفاده کرد. 

یکی از مزیت های خوبی که دیاگ زدن خودرو دارد هزینه پایین آن است و بعضی از افراد به راحتی می توانند کار با دیاگ زدن و کار کردن با آن را یاد بگیرند و خودشان این کار را انجام دهند. 

برای ارتباط با نمایندگی انژکتور شور لانچ  با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

6 عواملی که با دیدن آن باید از دیاگ استفاده کنید

  • سوخت غیر طبیعی؛
  • ریپ زدن خودرو؛
  • اشکال در تعویض دنده؛
  • ایجاد صدا در زمان ترمز گیری؛
  • استارت نخوردن خودرو؛
  • لرزش خودرو در هنگام رانندگی.

اگر چه خریدن دیاگ خودرو برای هر فردی امکان پذیر است ولی کار با دستگاه دیاگ نیاز به آموزش دارد و به راحتی و با علاقه می توانید شناسایی مشکلات خودرو با دستگاه دیاگ را آموزش ببینید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *