به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

تشخیص خرابی کاتالیزور خودرو با دستگاه دیاگ موضوع مورد بررسی کاوش خودرو در این هفته می باشد. همانطور که میدانید کاتالیزور وظیفه کنترل آلایندگی خودروی شما را به عهده دارد. دستگاه کاتالیزور خودرو به آسانی خراب نمی شود ولی ممکن است کارکرد آن به درستی انجام نشود بنابراین باید حواستان به درستی این دستگاه باشد. دستگاهی که به وسیله آن خرابی و عیوب خودرو مورد بررسی قرار می گیرد دیاگ نام دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ با ما در تماس باشید.

تشخیص خرابی کاتالیزور خودرو با دستگاه دیاگ

متاسفانه در مواقعی که کاتالیزور خودرو خراب می شود عملی در جهت تعمیر آن صورت نمی گیرد و آن را درآورد تا ببینند چه فرقی میان بودن و نبودنش وجود دارد. البته انجام این کار در بسیاری از کشور ها اقدامی مجرمانه محسوب می شود. این کار سبب می شود موتور خودروی شما به درستی کار نکند و شما بدون اینکه بدانید به محیط زیست صدمه زده اید پس هیچوقت به فکر درآوردن آن از ماشین خود نباشید.دستگاه دیاگ.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

12,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

علائم خرابی کاتالیزور خودرو

در هنگام خرابی و عدم عملکرد درست کاتالیزور شما شاهد تغییراتی در کارکرد خودروی خود می شوید در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه دیاگ ایزی دیاگ با شماره های سایت در تماس باشید.

  • خودروی شما به راحتی استارت نمی خورد.
  • در صورت تست آلایندگی خودروی شما رد می شود و امکان پرداخت جریمه سنگین وجود دارد.
  • چراغ آمپر خودرو روشن میشود و به شما اخطار می دهد.
  • خودروی شما به درستی کار نمیکند و در هنگام رانندگی احساس لرزش در خورد می کنید.

دمای کاتالیزور کاهش می یابد یعنی اینکه شما مدتی را در حال رانندگی بوده اید مسلما باید دمای کاتالیزور بالا برود و گرما ایجاد کند و بعد کم کم به درجه حرارت ایده آل برسد ولی در صورت خراب بودن کاتالیزور این اتفاق نمی افتد. اگر کاتالیزور خودرو را تکان دهید و صدایی شبیه به سنگریزه به گوشتان خورد این بدان معنی است که شبکه های کاتالیزور از بین رفته است.

برای اطلاع از سایر ویژگی های دستگاه دیاگ فاو به شماره واتس آپ درج شده مراجعه کنید.

  • کاهش شتاب گیری اتومبیل
  • افزایش مصرف سوخت

عواملی که سبب خرابی کاتالیزور خودرو می شود چیست؟

در اغلب موارد در خودرو های فرسوده به علت از بین رفتن شبکه های نشانه خرابی آن می باشد. در این حالت است که دود نمی تواند از کاتالیزور عبور کند و از اگزوز بدرستی خارج شود. در این صورت است که ورود و خروج هوا به داخل موتور مختل می شود و همین عامل موجب اختلال در عملکرد خودرو می شود. کاتالیزور نسبت به تغییرات دما در موتور واکنش نشان می دهد، به عنوان مثال اگر واشر سرسیلندر شما دچار خرابی باشد آب و روغن وارد محفظه احتراق شده و با آلوده کردن گازهای خروجی به کاتالیزور آسیب می زند.

برای اینکه در مورد پشتیبانی دستگاه دیاگ از اتومبیل ها بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

از ریختن انژکتور شور به در باک خودرو جلوگیری کنید این کار باعث صدمه به کاتالیزور می شود. یکی از مواردی که به آن توجه کمتری شده است گرم کردن بیش از حد خودرو می باشد این کار عملکرد کاتالیزور را مختل می کند. شما می توانید با آگاهی از این موارد از خرابی کاتالیزور خودروی خود تا حد زیادی جلوگیری کنید. اما نکته اینجاست در ابتدا علت اصلی خرابی کاتالیزور را بررسی کنید زیرا عوض کردن آن فایده ای ندارد و این امکان وجود دارد که دوباره کاتالیزور جدید نیز دچار همان مشکل شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه دیاگ ووکام با شماره های مجموعه در تماس باشید.

تشخیص خرابی کاتالیزور خودرو به وسیله این دستگاه

بررسی کاتالیزور به راحتی صورت نمی گیرد این کار به وسیله این دستگاه انجام می شود. پارامتری به نام Calculated Load Value وجود دارد که راندن موتور را نشان می دهد. اگر این راندمان از حد نرمال کمتر باشد یعنی اینکه موتور نمی تواند بدرستی تنفس کند، و دلیل آن گرفتگی اگزوز می باشد در واقع گرفتگی اگزوز زمانی ایجاد می شود که کاتالیزور می تواند بدرستی دود را از خود رد کند. البته این یکی از عوامل تشخیص کاتالیزور است ممکن است دلیل دیگری داشته باشد که این کار به وسیله این دستگاه قابل تشخیص است.

برای اینکه استفاده از دستگاه دیاگ را در مواقع لازم انجام دهید این مطلب را مطالعه کنید.

بر روی خودرو های انژکتوری یک سنسور به نام مپ وجود دارد  که کارش سنجش فشار مانیفولد می باشد داخل منیفولد فشار هوا به وسیله پیستون ها کاهش می یابد و چیزی بین صفر و فشار محیط ایجاد می شود. در حالت نرمال باید Downstream دچار تغییرات شود زیرا وجود تغییرات نشان دهنده  کم شدن بازدهی کاتالیزور می باشد. در این صورت مقدار آلاینده ها بسیار زیاد شده و چراغ اخطار روشن می گردد. در صورتی که کاتالیزور مسدود شود فشار معکوس در خودرو ایجاد می شود. و موجب کم شدن این عمل از حد نرمال خود می گردد. البته این مورد به تنهایی به معنی خرابی کاتالیزور نیست. این دستگاه وسیله است که قادر است خرابی کاتالیزور را به شما هشدار دهد تا از  بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

با کاوش خودرو همراه باشید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف