به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

مزایا و معایب دستگاه دیاگ لپ تاپی چیست؟

امروزه یکی از دستگاه هایی که نام آن را در تمام تعمیرگاه ها می شنوید، دستگاه دیاگ است. دیاگ یکی از پرفروش ترین دستگاه های مرتبط با بازار خودرو است. با تولید دستگاه دیاگ بسیاری از مشکلات تعمیرکاران حل شده است. با استفاده از دستگاه دیاگ دیگر نیازی نیست مانند زمان قدیم کل ماشین باز شود تا مشکل آن پیدا شود، دستگاه دیاگ به طوری عمل می کند که تمام ماشین را بررسی کرده و قسمتی که مشکل شده باشد را نمایش می دهد. دستگاه های دیاگ انواع متفاوتی دارند. یکی از پرفروش انواع دستگاه دیاگ، دیاگ لپ تاپی است. در ادامه کاوش خودرو به بررسی دستگاه دیاگ لپ تاپی و مزایا و معایب آن می پردازد.

برای اینکه استفاده از دستگاه دیاگ را در مواقع لازم انجام دهید این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

12,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ ولوو ایرانی Volvo Vcads Pro

4,900,000 تومان
دستگاه دیاگ ولوو ایرانی ویژه ی کامیون ها و اتوبوس ها و ماشین آلات راهسازی ولوو

دستگاه دیاگ لپ تاپی چیست؟

دیاگ که مخفف کلمه دیاگنوستیک ( Diagnostic ) است به نوعی عملیات خطایابی توسط دستگاه مخصوصی گفته می شود که اطلاعات را از کامپیوتر خودرو استخراج می کند و بعد از آنالیز کدهای خطا موجود در آن، می توان به ایرادهای جزیی و کلی خودرو پی برد. دستگاه دیاگ لپ تاپی یکی از نمونه دستگاه های عیب یابی خودرو می باشد که شباهت زیادی به دیاگ های روی استند دارد. در این نمونه دیاگ ها، نرم افزار مخصوص به دیاگ روی لپ تاپ نصب شده و به وسیله رابطی به نام interface اتصال خودرو امکان پذیر است. استفاده از دیاگ های لپ تاپی پس از روی کار آمدن دیاگ های سیار محدود شده است.

برای انتخاب بهترین دستگاه دیاگ این نکات را بخوانید.

دستگاه های دیاگ همگی به نوعی کد خوان هستند و بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول به نام اسکنرها معروفند که فوق العاده حرفه ای و کارآمد هستند. بیشتر این نوع دستگاه ها را در نمایندگی خودروها لوکس، نمایشگاه های مدرن و شرکت های مرتبط با کارشناسی فنی خودرو که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند، می توانید مشاهده کنید. نمونه این نوع از اسکنرها را می توان دستگاه فوق پیشرفته جی اسکن ( G-SCAN ) نام برد که قابلیت های بسیار فوق العاده ای دارد.

برای اینکه در مورد بهترین دستگاه دیاگ برای ماشین های ایرانی اطلاعات کسب کنید با ما در تماس باشید

نمونه ی بعدی دستگاه هایی هستند که بسیار ارزانتر و به قولی دم دستی تر هستند که حتی شما هم شاید بتوانید از آن استفاده کنید. این دستگاه ها هم مانند اسکنرها هستند با این تفاوت که بعد از اتصال به کامپیوتر خودرو به جای ارسال اطلاعات به اسکنر آن را توسط بلوتوث یا وای فای به کامپیوتر یا موبایل شما ارسال می کنند. کافی است شما اپلیکیشن مرتبط با دستگاه دیاگ مورد نظر را روی کامپیوتر یا موبایل اندرویدی خود نصب کنید تا این دستگاه ها بعد از اتصال به کامپیوتر خودرو اطلاعات را بصورت زنده به کامپیوتر یا موبایل شما ارسال کنند.

برای اینکه از نمایش ایراد خودرو با دستگاه دیاگ مطلع شوید و بدانید که دستگاه دیاگ کدام بخش از ایرادهای خودرو را نمایش می دهد این مطلب را مطالعه کنید.

مزایا و معایب دستگاه دیاگ لپ تاپی چیست؟

در این قسمت به مزایا و معایب دستگاه دیاگ لپ تاپی پرداخته می شود:

مزایای دستگاه دیاگ لپ تاپی 

-با توجه به استفاده از کامپیوتر، قدرت پردازش و عملکرد دستگاه دیاگ لپ تاپی نسبت به دیاگ های اندرویدی بالاتر است. در دستگاه دیاگ لپ تاپی برسی خطاهای برنامه و برنامه نویسی راحت تر صورت می گیرد و به طور ساده دست برنامه نویس بازتر است. در نتیجه دارای هسته نرم افزاری محکم تری می باشد. همچنین شما یک مانیتور بزرگ در اختیار دارید و به وضوح قادر به دیدن اطلاعات نمایش داده شده هستید.

برای مشاهده انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران این مطلب را مطالعه کنید.

در دستگاه دیاگ لپ تاپی شما به راحتی می توانید نرم افزار دیاگ را روی کامپیوتر خانگی نصب نمایید و در تعمیرگاه خود یک دیاگ ثابت داشته باشد و به راحتی از آن استفاده کنید و هم می توانید با نصب نرم افزار روی لپ تاپ دیاگ خود را به یک دیاگ قابل حمل تبدیل کرده و بیرون از تعمیرگاه نیز از آن استفاده نمایید.

ویژگی انتقال نرم افزار به چند کامپیوتر باعث شده است تا دست تعمیرکاران در صورت خرابی یا قدیمی شدن کامپیوتر باز باشد. به این صورت که اگر کامپیوتر تعمیرگاه خراب باشد می توانید با مراجعه به خدمات کامپیوتری آن را تعمیر کنید یا اگر خود به کامپیوتر آشنایی دارید بدون مراجعه به شرکت سازنده دیاگ مشکل خود را حل نمایید.

برای اطلاع از استفاده دیاگ در انواع خودرو می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

معایب دستگاه دیاگ لپ تاپی

دستگاه دیاگ لپ تاپی به دلیل استفاده از کامپیوتر جای بیشتری را اشغال می کند و جا به جایی آن سخت تر است. به هنگام استفاده از آن باید دقت بیشتری داشته باشید تا کامپیوترتان آسیب نبیند.

اگر از کامپیوتر خانگی استفاده می کنید نیاز به برق دارید و در صورت قطعی برق عملا از دستگاه دیاگ خودرو خود نمی توانید استفاده کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید در صورتی که باطری لپ تاپ شارژ نداشته باشد و یا خراب باشد باز هم به برق احتیاج دارید و ممکن است سیم اتصال لپ تاپ به برق دست و پا گیر شود.

برای اینکه بدانید دستگاه دیاگ عیب یاب است یا برطرف کننده عیب خودرو و در مورد عیب یابی با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

نکات مهم در انتخاب لپ تاپ برای دیاگ لپ تاپی

در انتخاب لپ تاپ دقت کنید که :

  1. چه استفاده ای از از کامپیوتر خود دارید. هر چقدر گرافیک، سی پی یو، و رم کامپیوتر بالاتر باشد قدرت کامپیوتر بیشتر است.
  2. اگر در حد اینترنت و انجام امور حسابداری می خواهید از لپ تاپ استفاده ی جانبی داشته باشید، خیلی خودتان را درگیر انتخاب یک لپ تاپ قوی نکنید و هزینه ی بیشتری نپردازید.
  3. حتما لپ تاپی را انتخاب کنید که از استحکام بدنه ی خوبی برخوردار باشد و به اصطلاح لپ تاپ صنعتی باشد. چرا که در نهایت در محیط تعمیرگاه از لپ تاپ استفاده می کنید . ممکن است لپ تاپ دست چندین نفر جابه جا شود.
  4. از برند های معتبر لپ تاپ خود را انتخاب نمایید . به هرحال لپ تاپ ابزار کار شماست. خدمات پشتیبانی و پس از فروش را نیز در انتخاب خود دخیل نمایید. اگر یک لپ تاپ متوسط با گارانتی یک شرکت معتبر خریداری کنید به مراتب بهتر از یک لپ تاپ گران قیمت و بدون گارانتی است.

برای اینکه بدانید طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است این مطلب را مطالعه کنید.

 

دستگاه دیاگ لپ تاپی یکی از انواع دیاگ است که امروزه طرفداران زیادی دارد. دیاگ لپ تاپی با توجه به استفاده از کامپیوتر، قدرت پردازش و عملکرد بالاتری نسبت به دیاگ های اندرویدی دارد. در دستگاه دیاگ لپ تاپی برسی خطاهای برنامه و برنامه نویسی راحت تر صورت می گیرد. شما می توانید برای تهیه دیاگ لپ تاپی و هر نوع دیاگ دیگری به فروشگاه اینترنتی کاوش خودرو مراجعه کرده و با نازلترین قیمت ها دیاگ مورد نظر خود را خریداری کنید.

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف