آموزش

کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو

کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو 1

کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو چیست؟ رنگ خودرو یکی از مشخصه های مهم در تشخیص سلامت یک خودرو به شمار می رود. به عنوان مثال شما قصد دارید یک خودرو دست دوم بخرید، در این صورت باید از این موضوع مطلع باشید که آیا رنگ خودرو قبل دچار آسیب زدگی شده است و یا نه. 

در صورتی که رنگ خودرو دچار آسیب دیدگی شده باشد می تواند به این معنی باشد که آن خودرو در معرض تصادف قرار گرفته است. بنابراین خودرویی که دچار آسیب دیدگی شده باشد زیر قیمت فروخته می شود. تشخیص رنگ خودرو تنها به وسیله افرادی امکان پذیر است که در این زمینه تجربه کافی داشته باشند.

در گذشته تشخیص رنگ خودرو به صورت چشمی و داشتن چند علامت که فقط وسط افراد متخصص قابل تشخیص است امکان پذیر بود، ولی در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی به بازار آمده اند که به راحتی می توانند رنگ خودرو را تشخیص دهند. در ادامه به بررسی کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو می پردازیم.

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه نقطه جوش صافکاری دستی با شماره های سایت در تماس باشید.

کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو چگونه است؟

درباره کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو باید این سوال را بپرسیم که آیا تشخیص رنگ خودرو اهمیت دارد؟ در پاسخ این سوال باید گفت بله، رنگ خودرو می تواند دلیلی بر قیمت گذاری خودرو باشد، زیرا در صورتی که رنگ خودرو قبل دچار آسیب دیدگی شده باشد قیمت آن به شدت پایین تر از خودرویی است که رنگ آن دچار آسیب نشده و به عبارتی بدون رنگ می باشد. 

بنابراین توضیحات رنگ خودرو توسط دستگاه تشخیص رنگ مورد بررسی قرار می گیرد، گاهی داشتن رنگ در خودرو بسیار جزئی بوده و در قیمت خودرو تاثیری زیادی نمی گذارد ولی در مواردی که شدت تصادف زیاد بوده باشد در تشخیص رنگ می توان آن را تشخیص داد. البته این تشخیص توسط افراد متخصص در این امر صورت می گیرد. کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو نقش تعیین کننده ای در میزان هزینه ای دارد که شما برای خودروی خود در نظر گرفته اید. برای اطلاع از قیمت انواع جک دو ستون با کارشناسان ما در وب سایت همراه شوید.

آشنایی با انواع کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو

کاربرد های دستگاه های تشخیص رنگ خودرو دارای انواع متفاوتی می باشد، مانند: الکومتر، دستگاه مغناطیسی، دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال.

هر کدام از انواع دستگاه تشخیص رنگ که از آنها نام برده شد دارای ویژگی ها و کاربرد خاص خود می باشد. در اینجا کاربرد هر یک از آنها را برای شما شرح می دهیم:

کاربرد دستگاه الکومتر تشخیص رنگ خودرو

این دستگاه یکی از انواع کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو حرفه ای به شمار می رود. و کاربرد آن در تشخیص ضخامت رنگ خودرو می باشد. برای بررسی رنگ مایع از این دستگاه استفاده می شود. این ابزار دارای کاربردی متفاوت می باشد یعنی اینکه ابتدا آن را در رنگ فرو می برند و بعد به بدنه خودرو می چسبانند. بر روی این ابزار یک صفحه نمایش وجود دارد که نشان می دهد ضخامت رنگ خودرو چقدر است.  برای اطلاع از شرایط فروش جک دوستون ما می توانید با ما تماس بگیرید.

در صورتی که ضخامت بیشتر از حد استاندارد باشد نشان دهنده این است که خودرو دارای رنگ است و قبلا دچار آسیب شده است. عددی که بر روی صفحه نشان داده می شود با عدد استاندارد که رنگ خودرو در کارخانه روی ماشین زده شده مقایسه می شود. 

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه نقطه جوش صافکاری حرفه ای با شماره های سایت در تماس باشید.

کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو چیست؟

کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو مغناطیسی

این مدل از دستگاه های تشخیص رنگ خودرو نیز بسیار حرفه ای بوده و کاربرد زیادی برای این کار دارد. این دستگاه نیز شبیه به یک قلم است که بر روی نقاط مختلف خودرو قرار گرفته می شود، کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو بدین شکل است که این دستگاه قلمی درجاتی روی خود دارد و کارشناس این قلم را روی نقاطی قرار می دهد که ممکن است دچار رنگ شدگی شده باشند. در این صورت یک نیروی مغناطیسی میان بدنه و دستگاه ایجاد شده و نشان می دهد که آن قسمت از خودرو قبل دچار آسیب شده است. 

جالب است بدانید هر ضخامت رنگ روی بدنه خودرو کمتر باشد نیروی مغناطیسی نیز دارای شدت بیشتری است. در نتیجه فنری که روی دستگاه قرار دارد کمتر کش آمده و نمایشگر عدد کوچکتر را نشان می دهد. حالا می توان این حالت را برعکس تصور کرد یعنی هر چقدر ضخامت رنگ روی بدنه خودرو ضخیم تر باشد عددی که توسط دستگاه نشان داده می شود نیز بزرگتر خواهد بود. جهت اگاهی یافتن از قیمت های جک دو ستون با شماره های وب سایت تماس بگیرید.

دستگاه تشخیص رنگ خودرو دیجیتال

این نوع از دستگاه تشخیص رنگ خودرو نیز دارای حسگرهایی است که می تواند ضخامت رنگ خود را مورد بررسی قرار دهد. کاربرد این دستگاه نیز شبیه به دستگاه های دیگر است و با نشان دادن عددی روی صفحه نمایانگر میزان ضخامت در رنگ شدگی خودرو می باشد. دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال این قابلیت را دارد تا ضخامت رنگ را با واحد هایی مانند میکرون نمایش دهد. 

این دستگاه ها به طور دقیقی می توانند میانگین مقادیر اندازه گیری شده را به شما نشان دهند. یکی از معایب دستگاه تشخیص رنگ خودرو این است که پشت سر هم نمی توان از این دستگاه استفاده کرد زیرا امکان دارد به سنسور آن آسیب وارد کند. علاوه بر آن از این دستگاه می توان برای تشخیص در عیوب رنگ و مقادیر مجاز در پولیش کاری استفاده کرد. 

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه نقطه جوش صافکاری دو طرفه با شماره های سایت در تماس باشید.

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو چگونه انجام می شود؟

در کارشناسی رنگ خودرو در ابتدا ضخامت رنگ در قسمت هایی که آسیب ندیده با قسمت هایی که دچار آسیب دیدگی بیشتری شده است مقایسه می شود. به عنوان مثال قسمتی از رنگ سقف خودرو با قسمت هایی از بدنه خودرو مورد سنجش قرار می دهند. 

البته  در سقف خودرو ضخامت رنگ در قسمت های  متفاوت، مختلف است در نتیجه سطح متوسط را در نظر می گیرد. در اینجا با استفاده از دستگاه دیجیتال می توان این کار را به راحتی انجام داد. بعد از اینکه کارشناس سقف خودرو را به عنوان مرجع بدون رنگ در نظر گرفت می تواند آن را در قسمت های مختلف مقایسه و ارزیابی کند.  

اهمیت شناخت کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو

با کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو لایه های رنگ خودرو مورد بررسی قرار میگیرد، در واقع دستگاه تشخیص رنگ ضخامت استاندارد لایه رنگ شده خودرو در کارخانه را با لایه رنگ شده در تعمیر گاه را تشخیص می دهد. با استفاده از این دستگاه می تواند ضخامت تمامی لایه های رنگ خودرو را بررسی کرد. 

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه نقطه جوش صافکاری یک طرفه با شماره های سایت در تماس باشید.

تمامی خودروها در ابتدا دارای دو لایه رنگ روغنی می باشند، اولین لایه به عنوان لایه پرایمر محسوب می شود. این لایه بین رنگ اصلی بدنه و بدنه سیاه خودرو قرار گرفته است. بعد از آن از لایه کیلر استفاده می گردد و به عنوان یک لایه محافظ به شمار می رود. در این مطلب کاوش خودرو سعی کرده است موضوع “کاربرد های دستگاه تشخیص رنگ خودرو” را برای شما بیان کند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در تماس باشید. جهت اطلاع از شرایط چگونگی فروش جک دو ستون با ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *