به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

کاربرد چکش صافکاری در صافکاری بدون رنگ چیست؟

کاربرد چکش صافکاری در صافکاری بدون رنگ بسیار زیاد است. بدنه خودرو همواره از اهمیت بالایی برای فروشندگان و خریداران خودرو برخوردار است. علاوه بر آن زیبایی یک خودرو بستگی به سلامت بدنه آن دارد‌. عدم سلامت بدنه مجرب به کاهش ارزش خودرو شده و از قیمت آن می کاهد.

به همین دلیل صاحبان خود را همواره به دنبال داشتن خودرویی با بدنه سالم هستند. ممکن است شما با خودروی خود تصادف کرده باشید و پس از مراجعه به صافکاری، به شما پیشنهاد شود که صافکاری بدنه خودرو خود را به صورت صافکاری بدون رنگ انجام دهید. انجام دادن صافکاری بدون رنگ نیاز به وسایل و دستگاه های مخصوص زیادی دارد. یکی از لوازم صافکاری که در صافکاری بدون رنگ از آن استفاده می شود، چکش صافکاری می باشد. سایت کاوش خودرو که عرضه کننده انواع لوازم صافکاری و تعمیرات بدنه خودرو می باشد ، قصد دارد کاربرد چکش صافکاری در صافکاری بدون رنگ را برای شما بیان نماید.

برای اطلاع از مهمترین ابزار تعمیرگاه اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

چکش مینی PDR سر ژله ای

تماس بگیرید
چکش مینی PDR سر ژله ای مناسب برای صافکاری بیرنگی

چکش مینی پی دی آر mini PDR سر تفلونی

تماس بگیرید
توضیحات چکش مینی پی دی آر mini PDR سر تفلونی این چکش ها در ابعاد کوچک طراحی شده و برای

چکش صافکاری آبکاری شده با 4 سری قابل تعویض

تماس بگیرید
چکش صافکاری آبکاری شده با 4 سری قابل تعویض

چکش دو سر پیچ دسته فلزی با روکش ضد لغزش

250,000 تومان
چکش دو سر پیچ دسته فلزی با روکش ضد لغزش

چکش دو سر پیچ دسته چوبی

300,000 تومان
چکش دو سر پیچ دسته چوبی

صافکاری بدون رنگ چیست؟ 

امروزه اگر برای انجام صافکاری به مراکز تخصصی مراجعه کنید، اکثرا انجام صافکاری بدون رنگ را به شما پیشنهاد می دهند.. PDr مخفف paintless dent repair  است که به معنی تعمیر فرورفتگی، بدون رنگ می ‌باشد. در این عمل هیچ گونه آسیبی به رنگ بدنه وارد نمی شود و ۸۰ درصد فرورفتگی ها با این روش قابل تعمیر هستند.  البته موفقیت این روش به میزان تجربه متخصص، محل ضربه، میزان فرورفتگی، توانایی بدنه و کشش رنگ خودرو بستگی دارد.

عمل صافکاری بدون رنگ  به وسیله دستگاه مخصوص صورت می گیرد که به دستگاه PDR   معروف هستند. PDR   یک تکنولوژی نسبتاً جدید است و از آن برای ترمیم گودی و فرورفتگی های جزئی استفاده می شود. با انجام صافکاری بدون رنگ در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی صورت می گیرد؛ زیرا انجام صافکاری با این دستگاه، شما را از نقاشی و رنگ اتومبیل بی نیاز می کند. 

برای اینکه در مورد نحوه تشخیص کم کردن کیلومتر خودرو با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

از رایج ترین آسیب هایی که با دستگاه PDR  می‌توان آن‌ها را از بین برد؛ صدمات ناشی از تگرگ، فرورفتگی درب خودرو، چین و چروک، آسیب و فرورفتگی های بزرگ روی بدنه و… هستند. همانطور که گفته شد اگر رنگ خودرو از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و کشش مورد نیاز را نداشته باشد، زیر دستگاه PDR  و فرایند صافکاری بدون رنگ دوام نمی آورد و از بدنه جدا می شود. به این دلیل بهتر است هنگام انجام صافکاری pdr به وسیله‌ی متخصصان از کیفیت رنگ بدنه اطلاع کسب کنید. 

البته در بیشتر مواقع انجام PDR  ،موفقیت آمیز است. اما هرچه میزان تورفتگی کمتر باشد، درصد موفقیت افزایش می یابد. این نکته را نیز باید به یاد داشته باشید که PDR  برای چین های خیلی عمیق و تیز مناسب نیست. چکش های صافکاری در امر صافکاری بدون رنگ به کمک pdr  آمده و کار را برای متخصصان صافکاری، راحت تر کرده اند. 

برای اطلاع از تفاوت دستگاه های صافکاری سنتی و دستگاه های صافکاری pdr این مطلب را مطالعه کنید.

کاربرد چکش صافکاری در صافکاری بدون رنگ

چکش صافکاری از انواع ابزار تخصصی  این حرفه به شمار می آید. استفاده از این ابزار برای انجام تعمیرات محدود صافکاری بسیار رایج است. در این روش با ضربات چکش اقدام به تعمیر نقاط آسیب دیده اتومبیل می نمایند. این چکش ها به گونه ایی طراحی می شوند تا در موقعیت های مختلف  به صورت دستی کاربردی بوده و در عین حال از وزن مناسبی نیز برخوردار هستند تا کاربری راحت و ایمنی را برای صافکار فراهم آورند.

اساس کار این ابزار یکسان است و تنها در جزییات ساخت با هم تفاوت دارند. برای مثال دسته برخی از آنها از جنس چوب بوده و در برخی دیگر از فلز استفاده می کنند. همچنین قسمت سر آنها به صورت تک منظوره و یا دو منظوره طراحی می شود.

اگر میخواهید کاربرد تگرگ کش در صافکاری pdr  را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

برخی از  چکش های صافکاری در صافکاری بدون رنگ کاربردهای مهمی دارند. برخی از این چکش ها که از جنس چوب و یا پلاستیکی هستند، برای ضربه زدن به صورت آرام و ملایم بر روی بدنه خودرو مورد استفاده قرار میگیرند. تا صافکار بدون آسیب به رنگ بدنه خودرو، اقدام به صافکاری بدون رنگ، به وسیله چکش های صافکاری نمایند. کاربرد چکش صافکاری در صافکاری بدون رنگ، صاف کردن بدنه خودرو، بدون رنگ ریزی می باشد. 

انجام صافکاری بدون رنگ یا صافکاری pdr نیاز به ابزار و وسایل مختلفی دارد. چکش های صافکاری یکی از مهم ترین ابزار برای استفاده در صافکاری بدون رنگ میباشند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد چکش صافکاری در صافکاری بدون رنگ و همچنین تهیه انواع لوازم صافکاری، به سایت کاوش خودرو مراجعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع پنل نور صافکاری با ما تماس بگیرید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف