آموزش

شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

آشنایی با شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور  چیست؟ انژکتور شور یکی از ابزارهای ضروری در تمامی تعمیرگاه ها به شمار می رود. انژکتور یکی از قطعات مهم و اساسی در خودرو می باشد که محافظت از آن یکی از ضروریات است. حالا اگر عمل شستشوی انژکتور به درستی انجام نشود عمل سوخت رسانی به موتور ماشین نیز به درستی انجام نمی شود و در نتیجه موتور ماشین دچار آسیب دیدگی میشود. نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد انژکتور خودروی شما کثیف است و نیاز به شست و شو و تمیزی دارد، در اینجا به تعدادی از نشانه های شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور می پردازیم.

برای ارتباط با نمایندگی انژکتور شور لانچ  با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

نشانه های شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

  1. در صورتی که انژکتور خودروی شما دچار آسیب دیدگی شده باشد و نشانه آن را در کاهش توان موتور مشاهده می کنید. در این زمان با بی توجهی به این علامت می تواند به موتور آسیب جدی وارد شود؛
  2. یکی دیگر از نشانه هایی که کثیفی انژکتور می تواند باعث به وجود آمدن آن شود افزایش مصرف سوخت می باشد؛ 
  3. کاهش عمر کاتالیست خودرو؛
  4. کاهش عمر سنسور اکسیژن خودرو؛
  5. انژکتور خودرو اگر شستشو داده نشود موجب ایجاد آلایندگی در هوا می شود. 

نحوه شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتور شور

بعد از نصب انژکتور روی دستگاه ریل چهار تایی، ریل را روی دستگاه قرار میدهیم و نگه دارنده های ریل را روی انژکتور قرار می دهیم و با پیچ  M10 محکم می کنیم. سوکت های کابل 6 تایی انژکتور را با توجه به شماره انژکتور ها به آنها متصل می کنیم. شیلنگ موارد را به ریل متصل می کنیم، از منوی خودرو به شستشوی خودکار میرویم و بعد و عمل شستشوی به صورت اتوماتیک انجام می شود. 

آشنایی با شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

انژکتور دستگاهی است که اصولا برای تست و تعمیر انژکتور مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دستگاه انژکتور شور ریل سوخت 4 تایی نحوه عملکرد دستگاه انژکتورشور مورد بررسی قرار می گیرد. اگر در نحوه پاشش مواد اشکالاتی وجود داشته باشد یا اینکه نشتی در انژکتور  باشد، دستگاه انژکتور شور میتواند آن را شناسایی و رفع کند. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک بالابر دو ستون با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

اما سوالی که مطرح می شود این است که گاهی ممکن است دستگاه انژکتور شور دچار رسوب شده باشد، در این صورت با استفاده از دستگاه ریل سوخت انژکتور شور 4 تایی که مخصوص ماشین های 4 سیلندر می باشد می تواند عملیات رسوب زدایی را انجام داد. بنابراین شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور می تواند به راحتی این مشکل را حل کند. ایجاد رسوب در انژکتور ماشین که عمل مهم سوخت رسانی را انجام می دهد، می تواند به موتور ماشین آسیب جدی وارد کند. توجه به شستشوی انژکتور ماشین بسیار کار مهمی است و باید انجام شود زیرا در غیر این صورت در مواردی که بی توجه شود انژکتور خودرو باید تعویض گردد. 

مزیت های استفاده از شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

استفاده از شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور که مخصوص خودروهای با چهار سیلندر می باشد برای طولانی شدن عمر انژکتور خودرو بسیار موثر می باشد. در اینجا به مزیت های استفاده از دستگاه ریل سوخت 4 تایی انژکتور شور می پردازیم:

کاربرد شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

  • انژکتور خودرو به صورت دقیق شستشو داده می شود؛ 
  • نحوه پاشش انژکتور به صورت دقیق تری انجام می شود؛
  • قدرت و توان موتور خودرو افزایش می یابد؛ 
  • استارت خودرو به راحتی انجام می شود؛
  • مصرف سوخت کاهش می یابد؛
  • از ایجاد آلایندگی جلوگیری می شود؛
  • طول عمر موتور افزایش می یابد؛
  • موتور خودرو به صورت نرم به کار خود ادامه می دهد؛
  • سوزن های انژکتور به صورت کامل رسوب زدایی می شود. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک بالابر موتور سیکلت با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

نشانه های شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

اهمیت شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

سوزن های انژکتور را از روی خودرو باز میکنیم، اگر سوزن های انژکتور کثیف باشد باید به وسیله اسپری تمیز شود. بعد از آن موارد شستشوی انژکتور را داخل باک انژکتور شور می ریزیم. در این مرحله انژکتورها را روی ریل سوخت دستگاه میبندیم و به وسیله پیچی که بر روی دستگاه قرار دارد آن را کاملا سفت می کنیم. حالا بستگی به این دارد که خودرو 4 سیلندر است و یا 6 سیلندر انژکتور ها را روی استوانه های شیشه ای قرار می دهیم. 

بعد از وصل سوکت و بعد شیلنگ خروجی موارد را به ریل سوخت ها وصل می کنیم. منو هایی که بر روی دستگاه قرار دارد با یکدیگر متفاوت می باشد. منو های دستگاه بر اساس سرعت کم، تست سرعت متوسط، تست سرعت بالا، تست شتابنده، تست سرعت متغیر، تست نشتی، تست پاشش آزاد و تست طح سوخت و تست اتوماتیک می باشد. بر روی شیشه های انژکتور شور درجه های وجود دارد که نشان می دهد که آیا انژکتور ها به صورت متناسب و هماهنگ با یکدیگر کار می کنند یا نه. 

دستگاه ریل سوخت انژکتور شور دارای دارای پمپی است که می تواند شدت فشار را در هنگام شستشو تنظیم کند. گزینه دیگری نیز برای شستشو در مواردی که رسوب زیاد باشد وجود دارد و آن استفاده از شستشوی التراسونیک می باشد. در این روش انژکتور داخل مخزنی که در آن از مواد التراسونیک استفاده شده است شستشو داده می شود. 

انژکتور ها برای اینکه کاملا پاک شوند باید در داخل مواد قرار داده شوند تا به صورت کاملا از رسوب پاک شوند. البته به روش های دیگری نیز می توان انژکتور خودرو را تمیز کرد. بودن سوزن های انژکتور روی آن سبب می شود تا خروجی بنزین و نحوه پاشش انژکتور بررسی می شود. دستگاه انژکتور باید نزدیک خودرو باشد و شیلنگ خروجی را به ریل سوخت انژکتور خودرو وصل کنید و بعد از آن دکمه شستشو را زده و عملیات شستشوی انژکتور را راحت انجام دهید. 

برای مشاهده قیمت و خرید میله pdr با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

شناخت روش شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور

روش شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور باید در فواصل زمانی مشخصی انجام شود، مثلا در هر فاصله 50 تا 60 کیلومتری باید انژکتور ماشین کاملا تمیز شود، زیرا در غیر این صورت به موتور ماشین آسیب جدی وارد می شود.  

روش های بسیاری برای شستشوی انژکتور خودرو وجود دارد ولی بهترین روشی که برای آن در نظر گرفته شده است استفاده از روش شستشو با ریل سوخت 4 تایی انژکتورشور با توجه به سیلندر خودرو دارد. برای خودرو های 4 سیلندر ریل سوخت 4 تایی و برای 6 سیلندر ریل سوخت 6 تایی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *