آموزش

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 1

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 چیست؟ جوشکاری به روش های مختلفی انجام می شود و ما در این مقاله می خواهیم در مورد اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 با شما صحبت کنیم، از این روش جوشکاری برای بیشتر صنایع استفاده می شود. در روش اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 توسط جریان الکتریکی در سیم جوش حرارتی ایجاد می شود و موجب ذوب شدن فلز و ایجاد اتصال می گردد. در روش جوشکاری co2 قوس الکتریکی با لایه محافظ می تواند ایجاد اتصال کند. یکی از کاربردی ترین روش ها در جوشکاری co2 جوشکاری میگ مگ می باشد. 

برای اطلاع از نحوه ی سفارش دستگاه نقطه جوش صافکاری دستی با شماره های سایت در تماس باشید.

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 چگونه است؟

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 یکی از روش های جوشکاری میگ می باشد. در هنگام انجام کار میگ مگ ردی که در اثر آن باقی می ماند توسط گاز محافظ و یا ترکیبی از گاز ها محافظت می شود. در واقع میگ مگ یک فلز پرکننده در جوشکاری به شمار می رود. 

اما اگر بخواهیم در مورد گاز محافظت کننده بگوییم نقش آن علاوه بر محافظت از رد میگ مگ محافظت از فلزی می باشد که در حال جوشکاری است و از ورود هوا به داخل آن جلوگیری می کند، زیرا در این صورت باعث ایجاد عدم کیفیت در محل جوشکاری می شود. 

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 دارای مزیت های زیادی است از جمله اینکه سرعت و رسوب زیادی دارد و این قابلیت را دارد تا ورق هایی که کمتر از 2 میلیمتر ضخامت دارند را نیز با استفاده از سیم جوش های ظریف جوشکاری کرد. اجزای دستگاه جوش co2 به روش میگ عبارتند از: 

مخزن برق، سیلندر گاز، مخزن سیم، واحد تغذیه سیم، تفنگ میگ یا co2، آرک و قطعه کار. با توجه به توضیحاتی که دادیم باید گفت جوشکاری میگ یک جوشکاری قوسی با لایه ای محافظ و الکترود های مصرفی می باشد. با ایجاد یک قوس الکتریکی و فراهم کردن حرارت لازم فلز مربوطه ذوب می شود. در جوشکاری میگ از سیم جوش های متفاوتی با توجه به ضخامت ورق های فولادی و آهنی استفاده می شود. 

جالب است بدانید در حین انجام عملیات جوشکاری گازی ساطع می شود که میتواند تمامی اطراف جوشکاری را احاطه کند و از ورود هوا یا نفوذ آن به محل جوشکاری ممانعت می کند تا عمل جوشکاری به درستی انجام شود و از کیفیت آن کاسته نشود. 

برای مشاهده سایر قابلیت های دستگاه دیاگ با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

تجهیزات مورد نیاز در اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2

منبع نیرو

با استفاده از این منبع می توانیم ولتاژ مناسب برای جوشکاری انواع فلزات را فراهم کنیم.

سیستم تغذیه سیم

سیم جوش با یک سرعت ثابت به حوضچه تغذیه می شود.

سیستم گاز محافظ

سیستم گاز در جوشکاری میگ این قابلیت را دارد تا از حوضچه و اطراف آن محافظت کند. حوضچه قسمتی از ورق است که تحت عملیات جوشکاری واقع می شود. 

سیم جوش co2 چیست؟

در جوشکاری co2 سیم جوش قطعه ای فلز است که برای جوشکاری به صورت یکنواخت و پرکردن فضاهای خالی مورد استفاده قرار می گیرد. این نکته را متخصصان در زمینه جوشکاری به خوبی می دانند که برای جوشکاری سیم جوش باید متناسب با فلز باشد. 

مثلا قطر فلز اگر زیاد است باید از سیم جوش های ضخیم تر استفاده کرد و اگر قطر فلز کم است از سیم جوش های ظریف استفاده شود. سیم جوش های co2 در انواع مختلف با آلیاژ، بدون آلیاژ و نیکل وجود دارند و برای تمامی فلزات و غیر فلزات مورد استفاده قرار می گیرند. اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 دارای ویژگی های خاص خودش است که در اینجا به انها اشاره کرده و توضیح می دهیم:

برای مشاهده قیمت و خرید انژکتور شور با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

دستگاه جوشکاری دارای اجزای مختلفی است که هر کدام وظیفه خود را انجام می دهند، اگر بخواهیم اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 را انجام دهیم باید تمامی اجزای زیر را داشته باشیم:

تفنگ میگ

از این ابزار در پایان کار جوشکاری استفاده می شود. 

مخزن سیم جوش

در عملیات جوشکاری سیم جوش ماده ای است که از آن برای پر کردن فضای خالی در جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی سیم جوش در جوشکاری نقش الکترود را ایفا می کند. 

گیره اتصال

از گیره اتصال برای برقراری مدار جهت اتصال استفاده می گردد. گیره اتصال سبب می شود تا بین تفنگ میگ و قطعه اتصال ایجاد شود. 

سیلندر گاز

در عملیات جوشکاری میگ با دستگاه co2 به لایه های محافظ گاز نیاز داریم. حالا برای استفاده از این گاز باید سیلندر گاز داشته باشیم. 

از جوشکاری co2 در صنایعی همچون خودرو سازی، نفت و گاز و کشتیرانی استفاده می شود. به طور کلی سیم جوش را می توان در انواع فلز و پوشش تقسیم بندی کرد: 

برای ساخت انواع سیم جوش از انواع فلزات مانند مس،آلومینیوم، استیل و فولاد استفاده می شود. هر کدام از سیم جوش ها باید متناسب با فلز باشد. 

با توجه به نوع جوش بر پایه فلزات از پوشش های متفاوتی استفاده می شود. 

سیم جوش ها کاربردهای زیادی دارند از جمله مهمترین آنها در زمینه کشتی سازی، اتصال های فولادی و مخزن سازی. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک دو ستون با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 چگونه است؟

روش جوشکاری co2

در کار کردن با اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 باید دقت داشته باشیم که حتما هر فلزی را با جنس سیم جوش مخصوص به خود جوشکاری کنیم. در غیر این صورت کیفیت جوشکاری به شدت پایین می آید. همچنین در هنگام جوشکاری به ولتاژ دقت بیشتری کنید و ولتاژی را انتخاب کنید که متناسب با نوع فلز و نوع ضخامت آن باشد. حال می خواهیم مزایای جوشکاری میگ با دستگاه co2 را برای شما بیان کنیم:

  • تغذیه مداوم سیم جوش؛
  • مشاهده حوضچه مذاب؛
  • عدم نیاز به الکترود؛
  • اتصال فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی؛
  • دارای سرعت بالا در عمل جوشکاری؛

البته در کنار مزیت ها آن معایبی نیز وجود دارد که نباید از آنها صرف نظر کرد:

  • داشتن تجهیزات پرهزینه؛
  • هدر رفتن گاز؛
  • آسیب به پوست در حین انجام کار؛

اهمیت شناخت اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2

کار با دستگاه co2 بسیار تخصصی است و باید برای کار کرد با آن دوره های لازم را دیده باشد. گاهی امکان دارد در حین کاربرد و استفاده از سیم جوش و تفنگ میگ دچار مشکل شویم، بنابراین دستور استفاده از آن را باید کاملا بدانیم. 

یکی از این مشکلات سیم ذوب شده در نوک تفنگ می باشد، این حالت زمانی رخ می دهد که از گرمای زیادی برای ذوب کردن استفاده می کنید، در این حالت دیگر مواد سیم جوش از نوک تفنگ بیرون نمی آید. این نکات بسیار حساس می تواند عمل اصول جوشکاری میگ با دستگاه جوش co2 را دچار مشکل کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *