آموزش

علت وصل نشدن دیاگ به خودرو

رفع علت وصل نشدن دیاگ به خودرو

علت وصل نشدن دیاگ به خودرو چه می تواند باشد؟ یکی از مهمترین تجهیزاتی که در تمامی تعمیرگاه ها وجود دارد و بسیار ضروری است استفاده از دستگاه دیاگ یا به عبارتی عیب یاب خودرو می باشد. این دستگاه به وسیله  کدهایی خاص به کامپیوتر خودرو متصل شده و این قابلیت را دارد تا به عیب یابی قسمت های مختلف و مهم ماشین بپردازد و آنها را به صورت کد نمایش دهد. دستگاه دیاگ خودرو با نشان دادن کد خطا در نمایشگر کامپیوتر عیب و نقص خودروی شما را نشان می دهد و یک تعمیر کار می تواند تشخیص دهد که این نقص به کدام قسمت خودروی شما مربوط می شود. 

برای مشاهده سایر قابلیت های دستگاه دیاگ لانچ با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

علت وصل نشدن دیاگ به خودرو چیست؟

حالا ممکن است در روند وصل شدن دستگاه دیاگ به خودرو اشکالاتی ایجاد شود، علت وصل نشدن دستگاه دیاگ به خودرو بسیار متفاوت است. اما به نظر شما علت وصل نشدن دیاگ به خودرو چه می تواند باشد؟ دستگاه دیاگ خودرو دستگاهی است که هر فردی می تواند آن را داشته باشد و با کمی آموزش به عیب یابی خودروی خود بپردازد، ولی وصل نشدن دستگاه دیاگ به خودرو باید توسط افراد متخصص در زمینه تعمیرات خودرو مورد بررسی قرار گیرد. 

در این مقاله قصد داریم به موضوع “علت وصل نشدن دیاگ به خودرو” بپردازیم و بدانیم که چرا گاهی دستگاه دیاگ به خودرو وصل نمی شود. در زیر به چند مورد از علت وصل نشدن دیاگ به خودرو اشاره خواهیم کرد.

چند نمونه از علت وصل نشدن دیاگ به خودرو

شرایط مختلفی به عنوان علت وصل نشدن دیاگ به خودرو شناخته می شود. حال این عوامل میتواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

عوامل سخت افزاری مربوط به وصل نشدن دیاگ به خودرو

  • عدم باز بودن سوئیچ در خودرو؛
  • از کار افتادن و یا سوختن قطعه مهمی از دیاگ به نام ECU؛
  • عدم سرعت ارتباط گیری ECU خودرو؛
  • عدم اتصال کانور های دستگاه دیاگ؛
  • سوختن قطعات و مدار های داخلی در دستگاه دیاگ؛
  • عوامل نرم افزاری مربوط به وصل نشدن دیاگ به خودرو؛
  • عدم وجود قطعه ECU در خودرو؛
  • وجود مشکلات در برنامه های دستگاه دیاگ؛
  • عدم شناخت برخی کدها و شناسایی دقیقی آنها در نشان دادن عیوب خودرو؛
  • ار کار افتادن و اشتباه عمل کردن ECU.

در زمانی که مشکلات سخت افزاری سبب می شود تا در عملکرد دستگاه دیاگ مشکلاتی به وجود بیاید و به خوبی عمل نکند عوامل مختلفی دخیل می باشد. گاهی اوقات قطع شدن کابل دستگاه دیاگ سبب می شود تا دیاگ به درستی با کامپیوتر خودرو ارتباط برقرار نکند. باید این نکته را بدانید که کابل ها از جمله وسایل و ابزارهای مصرفی به شمار می روند که مدام در حال استهلاک هستند و فرسوده می شوند. 

برای مشاهده قیمت و خرید انژکتور شور با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

بنابراین به این مسئله نباید بی توجه کرده و در صورت مشاهده استهلاک آن را تعویض کنید. این استهلاک ممکن است در اثر زیر دست و پا بودن، کشیدگی و عوامل دیگر باشد. حالا تصور کنید کابل دچار قطعی شده در این صورت دستگاه دیاگ که در برقش توسط خودرو تامین می شود دیگر نمی تواند کار کند و در نتیجه می تواند علت وصل نشدن دیاگ به خودرو باشد.

به طور کلی قطعی کابل ها باید جدی بگیرید و گاهی اتفاق می افتد که  وارد ECU موتور می شوید و در این صورت دیاگ خودرو روشن نمی شود پس باید نتیجه بگیرید که احتمالا مشکلی در کابل ها به وجود آمده است. در اینجا سوالی پیش می آید که در صورت قطعی دیاگ خودرو یا عدم وصل شدن دیاگ به خودرو چه کاری باید انجام دهیم؟ راه های زیادی وجود دارد که در این حالت می توانید انجام دهید که مجموعه کاوش خودرو برای شما بیان می کند.

اهمیت شناخت علت وصل نشدن دیاگ به خودرو

رفع علت وصل نشدن دیاگ به خودرو 

در اولین فرصت به افرادی که در این زمینه تبحر دارند مراجعه کرده و مشکل را از طریق آنها حل کنید. 

از کابل های مختلف برای وصل شدن دیاگ به خودرو استفاده کنید تا به نتیجه اصلی برسید. 

گاهی تمامی راه های ساده را در پیش می گیرید و به راه حل نمی رسید، در این صورت می توانید عیب خودرو را به طور تخصصی تر مورد بررسی قرار دهید.

قطعی در مدارهای دیاگ مانند فشار برق، استهلاک، ضربه و چیزهای دیگر سبب این مشکل می شود. 

سوختن آی سی نیز مشکلی جدی به شمار می رود. 

کند بودن در عملکرد ECU موتور نیز عاملی است که همیشه تعمیرکاران با آن در ارتباط هستند. 

گاهی عوامل نرم افزاری سبب وصل نشدن دستگاه دیاگ به خودرو می شود. بنابراین باید در این زمینه نیز پیگیر شوید. نرم افزار خودرو باید دارای این ویژگی ها باشد تا بتواند عمل اتصال دیاگ خودرو به کامپیوتر ماشین را به درستی انجام دهد.

عدم وجود برنامه ECU موتور خودرو

برنامه ECU موتور یکی از برنامه های اصلی و مهم برای این است که بتوان به وسیله و کمک دستگاه دیاگ مشکلات خودرو نشان داده شود. حال شرکت های قدیمی خودروسازی این برنامه را در خودروهای خود نگذاشته اند و همین امر سبب شده تا دستگاه دیاگ برای این ماشین ها کارایی نداشته باشد. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک دو ستون با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

وجود مشکلات در دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ نیز مانند هر دستگاه دیگر دارای خدمات پس از فروش می باشد و افرادی که با آن کار می کنند باید در صورت وجود هرگونه مشکل و عیب در این دستگاه ان را به شرکت فروشند مرجع کرده و یا آنها را مجاب به تعمیر دستگاه دیاگ کنند. زیرا در بعضی مواقع پیش مده که وجود مشکلات فنی هر چند کوچک در دستگاه دیاگ سبب شده تا این دستگاه به طور دقیق کار خود را انجام ندهد. 

برد دیاگ توانایی نشان دادن مشکلات خودرو را ندارد

برنامه هایی که برای عیب یابی خودرو طراحی شده است در بعضی مواقع روی برد دستگاه دیاگ نصب نمی شود و همین عاملی است تا این کدهای خطا و عیب ها روی صفحه نمایشگر نشان داده نشود وبنابراین عیب یابی خودرو با مشکل مواجه شود. 

خرابی در برنامه ECU موتور

خرابی در این برنامه نیز امر عادی نیست و باید توسط افراد متخصص در این کار مورد بررسی قرار گیرد. 

برای مشاهده قیمت و خرید جک چهار ستون با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

اهمیت شناخت علت وصل نشدن دیاگ به خودرو

با توجه به توضیحاتی که داده شد تا حد زیادی به وجود دستگاه دیاگ، علت وصل نشدن دیاگ به خودرو و همچنین ضرورت عیب یابی در آن در کار تعمیر ماشین آشنا شدید و همچنین به مشکلاتی که سبب می شود تا دستگاه دیاگ به خودرو وصل نشود آگاهی پیدا کردید. دستگاه دیاگ امروزه یکی مهم ترین ابزارهای تعمیر ماشین محسوب می شود که می تواند در صرف هزینه و زمان موجب صرفه جویی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *