به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

تفاوت دستگاه های صافکاری سنتی و دستگاه های صافکاری pdr چیست؟

بدنه خودرو برای بسیاری از افراد، از اهمیت زیادی حتی بیشتر از موتور خودرو، برخوردار است. ممکن است به هر دلیلی همچون: تصادفات، ریزش سنگ، آب و هوای نامناسب و… بدنه خودرو دچار فرورفتگی هایی شود، در این زمان تنها فکری که به ذهن شما میرسد صافکاری است اما شما باید بدانید که صافکاری سنتی مناسب است یا صافکاری pdr. به این منظور کاوش خودرو در ادامه شما را با تفاوت دستگاه های صافکاری سنتی و دستگاه های صافکاری pdr آشنا می کند.

اگر میخواهید کاربرد تگرگ کش در صافکاری pdr  را بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

میز صافکاری آکاردئونی متحرک و تاشو

4,900,000 تومان
میز صافکاری آکاردئونی مخصوص صافکاری

دستگاه نقطه جوش صافکاری 8 کاره به همراه بادگیری بی رنگی 25000

40,500,000 تومان
دستگاه نقطه جوش و یا دستگاه چیک چیک یکی از ابزار های مهم و کاربردی در صافکاری مدرن میباشد

عصایی نگه دارنده کاپوت صافکاری

500,000 تومان
ابزار عصایی نگه دارنده کاپوت یکی از ابزار های مورد استفاده صافکار ها میباشد. این ابزار زیر کاپوت و یا

پک 175 عددی سری پلاستیکی صافکاری استارکلیپس ترکیه

تماس بگیرید
توضیحات پک 175 عددی سری پلاستیکی صافکاری استارکلیپس ترکیه سری های پلاستیکی یکی از ابزار صافکاری چسبی هستند. این سری

مجموعه 9 پارچه انبر صافکاری چسبی استارکلیپس ترکیه

650,000 تومان
پک تگرگ کش استارکلیپس ترکیه شامل یک انبر تگرگکش بسیار با کیفیت به همراه سری های پلاستیکی در ابعاد مختلف

صافکاری سنتی چیست؟

صافکاری سنتی یا استاندارد معمولاً مستلزم کوبیدن فرورفتگی از بدنه خودرو یا وسیله نقلیه دیگری است. انجام این کار تضمین می کند که ناحیه فرو رفته زیاد عمیق نیست. پس از آن، مکانیک محل را کوبیده و سنباده می کند و پس از آن از لایه های پرکننده استفاده می کند. در نهایت، برای رفع فرورفتگی، آن ناحیه را دو بار رنگ می‌کند و سعی می‌کند با رنگ خودرو مطابقت داشته باشد.

به طور کلی، صافکاری سنتی گران تر از صافکاری بدون رنگ است. مراحل بیشتری در رفع فرورفتگی انجام می شود و به لوازم و نیروی کار بیشتری نیاز است. بسیاری از شرکت‌های بیمه به دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌کنند از چنین تعمیراتی اجتناب کنند، زیرا می‌دانند که بیشتر مردم پول زیادی برای تعمیرات غیرقابل پیش‌بینی خودرو ندارند. با این حال، اگر خودرو آسیب قابل توجهی ببیند، صافکاری سنتی راه حل بهتری نسبت به صافکاری PDR است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید انواع پنل نور صافکاری با ما تماس بگیرید.

صافکاری pdr چیست؟

صافکاری pdr را می توان برای هر چیزی از فرورفتگی های بزرگ گرفته تا فرورفتگی های جزئی، چین ها و آسیب های ناشی از تگرگ در جاهایی که رنگ ترک نخورده استفاده کرد. تکنسین‌های pdr با دقت فشار داده، می‌کشند، و با استفاده از ابزارهای ویژه، فلز فرورفته را به سر جای خود برمی‌گردانند، بدون اینکه به روکش اصلی آسیب برسانند. هنگامی که pdr با دقت و مهارت انجام می شود، خودرو اغلب به همان شکلی است که هنگام خروج از کارخانه بود.

اگر فرورفتگی ها قابل توجه نباشند، بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه ممکن است صافکاری Pdr را انتخاب کنند. برای شروع، این روش بسیار سریعتر از صافکاری سنتی است. به عنوان مثال، اگر فرورفتگی خیلی بزرگ نباشد، ماشین می تواند در همان روز آماده شود. علاوه بر این، هزینه کمتری نسبت به صافکاری سنتی دارد زیرا به ابزارهای گسترده نیاز ندارد. تکنسین ها مجبور نیستند محل را کوبیده و سنباده کنند. در عوض، آن ها سعی می کنند بدنه را برای رفع فرورفتگی دستکاری کنند.

برای اینکه بدانید روش نوین صافکاری بدون رنگ چیست به این مطلب مراجعه کنید.

یک صافکار ماهر آسیب بیشتری به رنگ خودرو وارد نمی کند. تعمیر قابل مشاهده نخواهد بود، و ماشین ظاهر خوبی پیدا می کند. اگرچه بسیاری از صاحبان خودرو این روش را ترجیح می دهند، اما محدودیت هایی دارد. اگر فرورفتگی رنگ یا تراشه را خراش دهد، ممکن است به جای آن به صافکاری سنتی نیاز داشته باشید. علاوه بر این، محل و اندازه فرورفتگی نیز می تواند عامل موثر باشد. اگر فرورفتگی خیلی بزرگ باشد، ممکن است صافکاری pdr آن را برطرف نکند.

 

تفاوت صافکاری سنتی و دستگاه های صافکاری pdr

درک تفاوت های اولیه بین صافکاری pdr و روش های سنتی کار بدنه بسیار مهم است. صافکاری سنتی شامل استفاده از سنباده برای خرد کردن رنگ، برگرداندن فلز به شکل اولیه و سپس پر کردن فضاها با بتونه است. سپس تکنسین با یک آستر، پوشش پایه و لایه نهایی رنگ را سنباده و اسپری می کند. این فرآیند ممکن است زیاد هزینه داشته باشد و تکمیل آن بیش از یک هفته طول بکشد.

برای اطلاع از کاربرد میله pdr در صافکاری این مطلب را مطالعه کرده و برای خرید با ما تماس بگیرید.

Pdr شامل کار در طرف مقابل پانل جایی است که آسیب رخ داده است. روش کار به این صورت است که فلز به آرامی کشیده می شود و به جای مناسب بازگردانده می شود. برای اطمینان از صاف بودن سطح از ابزاری با نور مستقیم استفاده می شود. هزینه معمولاً کمتر از روش‌های سنتی تعمیر است و معمولاً در کمتر از یک روز قابل انجام است.

به خاطر داشته باشید که همیشه در مورد فرورفتگی ماشین با کارشناسان مشورت کنید. آنها ماشین را بررسی می کنند و تعیین می کنند که کدام نوع صافکاری (پی دی آر pdr یا سنتی) برای شما مناسب است. در این مطلب سایت کاوش خودرو به بررسی تفاوت دستگاه های صافکاری سنتی و دستگاه های صافکاری pdr پرداخته است تا شما عزیزان در انتخاب روش صافکاری با اطلاعات کافی، انتخاب درستی را داشته باشید.

برای دانستن خصوصیات چسب مناسب صافکاری این مطلب را مطالعه کنید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف