آموزش

نحوه تعویض باتری خودرو

روش تعویض باتری ماشین

در این مقاله قصد داریم نحوه تعویض باتری خودرو را بررسی کنیم. هنگامی که باتری وسیله نقلیه شما خراب می شود، می توانید در یک موقعیت نامناسب یا دشوار قرار بگیرید. در حالی که کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکلات باتری انجام دهید، گاهی اوقات باتری های خودرو علیرغم نگهداری های خوب ممکن است خراب شوند. در این موارد، تعویض باتری و تعویض آن با یک باتری کارآمد ضروری است. در اینجا مراحل اساسی برای تعویض ایمن باتری آورده شده است.

نحوه تعویض باتری خودرو

قبل از اینکه دست به تعویض باتری بزنید حتما ماشین را دیاگ بزنید تا در صورت وجود مشکل برقی، آن را پیدا کنید. دیاگ ها انواع مختفی دارند از دیاگ لانچ و ایزی دیاگ 4 که دیاگ های مولتی برند هستند تا دیاگ های تخصصی برند های خاص مثل دیاگ بنز، دیاگ بی ام و، دیاگ هیوندا و کیا که تعمیرکار ماشین شما متناسب با ماشین و مشکل احتمالی از آنها استفاده میکند.

یک نکته مهم در نحوه تعویض باتری خودرو:

مطمئن شوید که محل کابل های باتری مثبت و منفی را یادداشت کنید! این برای ایمنی شما و جلوگیری از آسیب رساندن به وسیله نقلیه شما ضروری است.

با استفاده از یک آچار، کابل مثبت را جدا کنید. آنها معمولا با رنگ قرمز و با علامت “+” مشخص می شوند.

آموزش تعویض باتری خودرو

 

اگر باتری ساز هستید جشنواره فروش دستگاه شارژ گاز کولر را از دست ندهید. همین الان کلیک کن.

 

سیستم نگهدارنده باتری یا گیره نگهدارنده آن را بازکنید و تمام قطعات را به سمت کناری قرار دهید. مراقب باشید تا قطعات آن گم نشوند، زیرا باید پس از نصب باتری جدید به وسیله آنها دوباره باتری را محکم کنید، بنابراین آنها را در جایی قرار دهید که گم نشوند یا آسیب نبینند.

 

خود باتری را بیرون بیاورید، اما اجازه ندهید بیش از حد به آن ضربه وارد شود.

طریقه تعویض باتری ماشین

در ادامه مقاله نحوه تعویض باتری خودرو به نصب باتری جدید میپردازیم.

پس از جدا کردن باتری قدیمی، باتری جدید را با دقت در آن قرار دهید و سیستم نگهدارنده یا گیره های نگهدارنده را برای ایمن نگه داشتن آن تعویض کنید. قبل از برداشتن درپوش های ایمنی پایه باتری، تمیزی کانکتورهای باتری را دوباره بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که پایه قرمز در محل صحیح کانکتور مثبت باتری قرار دارد.

طریقه تعویض باتری ماشین و زدن گریس:

باتری جدید باید پاک شود و پایانه ها از نظر تمیزی بررسی شوند. پس از این، یک لایه نازک از گریس دی الکتریک و واشرهای ضد خوردگی را به کانکتورها و پایه ها بزنید.

پایه مثبت را وصل کنید و بعد از اینکه وصل شد باید کانکتور را سفت کنید تا سفت شود. این روند را با پپایه منفی تکرار کنید. اگر قطعاتی در سیستم نگهدارنده یا گیره های نگهدارنده باقی مانده است، دوباره آنها را به کار ببرید.

بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری را محکم نگه داشته است.

اکنون باتری شما نصب شده است، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که وسیله نقلیه خود را راه اندازی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می کند! برای جلوگیری از حوادث باتری در آینده، تعمیر و نگهداری منظم و آزمایش باتری شما توصیه می شود.

در مقاله نحوه تعویض باتری خودرو با روش تعویض باتری ماشین آشنا شدیم.

شما میتوانید به قسمت خرید تجهیزات تعمیرگاهی در سایت ما سر بزنید و جدیدترین محصولات را بررسی و خرید نمایید

 

شرکت کاوش خودرو در زمینه تعمیر و نگه داری باتری اقلام زیادی نظیر شارژر و استارتر باتری را ارایه میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *