به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

دیاگ اتومبیل چه کاربردی دارد ؟

کاربرد دیاگ اتومبیل برای تشخیص عیب خودرو بسیار مهم است. خودروهای قدیمی بیشتر فعالیت شان به صورت مکانیکی بود و مکانیک از طریق صدا یا بد کار کردن خودرو، ایراد را پیدا و تعمیر می کرد. اما اکنون بیشتر فعالیت های خود را به اصطلاح برقی شده و دستور از طریق کامپیوتر ماشین که به نوعی مغز آن می باشد، به اجزای مختلف ارسال می شود. اما امکان دارد قطعات فرستنده دستور و یا قطعات انجام دهنده آن، دچار ایراد شوند و نتوانند کار را به درستی انجام دهند. در این حالت ممکن است قطعه هیچ صدا و واکنشی از خود نشان ندهد و فقط در فعالیت کلی خودرو، مشکل ایجاد کند. در این حالت صرفاً چراغ چک خودرو روشن میشود که نشان دهنده ایرادی در سیستم خودرو می باشد. بنابراین مکانیک در این زمان نیاز به دستگاهی دارد تا ایرادات خودرو را به وسیله آن تشخیص دهد. این دستگاه دیاگ اتومبیل نام دارد.

صبا صنعت ارائه دهنده انواع لوازم تعمیر و صافکاری خودرو، در ادامه کاربردهای دیاگ خودرو را برای شما شرح خواهد داد.

اگر دوست دارید در مورد افت قیمت ماشین با صافکاری pdr   بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

12,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دیاگ اتومبیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیش از اینکه بدانیم کاربرد دیاگ اتومبیل چیست باید بدانیم که اصلا دستگاه دیاگ خودرو چیست. دیاگ مخفف کلمه دیاگنوستیک است و یک عملیات خطایابی محسوب می شود. به این صورت که توسط این دستگاه، اطلاعات از کامپیوتر خودرو دریافت می شود و خطا ها مشخص می گردند. در واقع دیاگ نوعی دستگاه کد خوان هستند و به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول به اسکنر معروف هستند و بسیار حرفه ای اند. از این نوع دستگاه در نمایشگاه های خودرو و نمایندگی های معتبر انواع خودروی مدل بالا استفاده می شود.

نوع بعدی از این دستگاه ها ساده تر بوده و توسط همه افراد قابل استفاده اند و حتی شما نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه ها برای اینکه اطلاعات را از کامپیوتر دستگاه بخوانند، باید به پورت یا درگاهی در خودرو متصل شوند. این پورت OBD  نام دارد و در خودروهای مختلف در جاهای مختلفی قرار دارد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر از دستگاه دیاگ ووکام با شماره های مجموعه در تماس باشید.

برخی خودروها زیر کاپوت، برخی زیر داشبورد و برخی نیز در کنسول میانی خودرو، این پورت را قرار داده اند. در نسل ابتدایی این پورت ها، هر ماشین پورت مخصوص به خود را داشت که کار را برای مکانیک دشوار می‌کرد. اما در نسخه های بعدی همه خودروها به پورت OBD2  مجهز شده است که مکانیک با یک مدل سوکت میتواند به همه آن ها متصل شود.

کاربرد دستگاه دیاگ این است که تمامی مشکلات برقی، خرابی سنسور های حیاتی مانند سنسور اکسیژن، سنسور کاتالیزور، سنسور ترمز و پارامتر هایی از گیربکس، فشار روغن، خرابی رله ها و فن ها، سنسور دور کیلومتر و… را نشان دهد. این دستگاه ها فقط نشان دهنده خرابی نیستند و مدل های پیشرفته آن می‌تواند در سیستم تغییرات ایجاد کند و برخی از خطاها را از بین ببرد و مشکل سیستم را حل کند. کاوش خودرو یکی از بزرگترین وارد کنندگان و عرضه کنندگان لوازم تعمیر خودرو، از جمله دستگاه های دیاگ، می باشد. شما می توانید متناسب با کار خود و خودروهایی که تعمیر می کنید، دستگاه دیاگ مناسب را از این سایت تهیه کنید.

برای اطلاع از سایر ویژگی های دستگاه دیاگ فاو به شماره واتس آپ درج شده مراجعه کنید.

مشخصات انواع دستگاه دیاگ

این دستگاه ها دارای انواع مختلفی بر اساس نوع عملکرد هستند. کاربرد دیاگ اتومبیل در تشخیص و عیب یابی مشکلات ماشین است.  این دستگاه ها بطور کلی به سه دسته دستگاه دیاگ ثابت، دستگاه دیاگ دستی و دستگاه دیاگ بلوتوثی تقسیم بندی می‌شوند.

  1. دستگاه دیاگ ثابت: این دستگاه ها جزو قدیمی ترین دستگاه دیاگ ها هستند. به شکل یک کامپیوتر کامل ساخته شده و قابل حمل نیستند و به وسیله سیم های بلند به خودرو متصل می شوند. استفاده از این نوع دیاگ ها تقریبا منسوخ شده و برای ماشین های قدیمی استفاده می شود. 
  2. دستگاه دیاگ دستی: این دستگاه ها پر استفاده ترین دیاگ ها هستند. این دستگاه ها کوچک و قابل حمل هستند و نمایشگر کوچکی بر روی خود، برای نمایش دادن اطلاعات خودرو دارند. برخی از این مدل ها نیز نمایشگر ندارند و به عنوان رابط کامپیوتر ماشین با لپ تاپ عمل می کنند و اطلاعات بر روی نمایشگر ثانویه، نشان داده می شود. 
  3. دستگاه دیاگ بلوتوثی: این دستگاه ها از جدید ترین دیاگ ها می باشند و به وسیله اتصال به کامپیوتر خودرو، اطلاعات را بر روی گوشی های هوشمند، نشان می دهند. 

برای دریافت سایر قابلیت های دستگاه دیاگ نیو هلند به واتس آپ ما پیام بدهید.

قیمت انواع دستگاه دیاگ

با توجه به اینکه کاربرد دیاگ اتومبیل گوناگون است، قیمت آن نیز متغیر است. دستگاه دیاگ دارای مدل ها و ابعاد مختلفی است و بر اساس توانایی ای که در پیدا کردن خطا ها و ایرادات خودرو دارد، قیمت گذاری می شود. این محصولات پیشرفته اکثرا وارداتی هستند. این امر در قیمت نهایی دستگاه دیاگ تاثیر گذار است. شما می‌توانید قیمت انواع دستگاه دیاگ را از طریق سایت صبا صنعت که فروشنده معتبر این دستگاه ها می باشد مشاهده و با سایر فروشندگان مقایسه کنید. پس از اینکه از قیمت مناسب این سایت مطمئن شدید، اقدام به خرید دستگاه دیاگ از طریق این سایت کنید. 

برای مشاهده سایر قابلیت های دستگاه دیاگ لانچ با شماره تماس های درج شده در سایت در تماس باشید.

خرید اینترنتی دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ در تعمیر خودرو ها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت ایراد در دستگاه دیاگ، عملیات عیب یابی نیز به خوبی انجام نمی شود. بنابراین در انتخاب دستگاه دیاگ باید دقت بسیاری کنید و از فروشگاهی آن را خریداری کنید که اطلاعات کامل را در مورد دستگاه دیاگ مورد نظر، در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر آن باید ضمانت کامل در خصوص محصول را به شما ارائه دهد. زیرا دستگاه دیاگ درصورت خراب شدن هزینه های تعمیر زیادی دارد و افراد کمی نیز قادر به تعمیر درست آن هستند. سایت صبا صنعت، اطلاعات کاملی در مورد انواع دستگاه های دیاگ ارایه می‌دهد که اطلاعات شما را در این زمینه کامل می کند. همچنین دستگاه دیاگ های فروخته شده توسط این سایت دارای ضمانت هستند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، نیاز خود را نسبت به انواع دیاگ رفع کنید. 

دستگاه دیاگ یکی از لوازم مهم برای تعمیرات خودرو می باشد و تقریبا عیب یابی سیستم برقی خودرو بدون آن ها، غیر ممکن است. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند و مدل های جدیدتر دارای ویژگی های بهتر و بیشتری نسبت به مدل های قدیمی هستند و از این جهت قیمت بالاتری نیز دارند. دیاگ ها ابزار های حساسی هستند و اگر دارای خرابی و ایراد باشند نمی توانند به خوبی عمل عیب یابی را انجام دهند. بنابراین بهتر است از سایت های معتبر این دستگاه را خریداری کنید. سایت کاوش خودرو یکی از سایت های معتبر در این زمینه می باشد.

برای دیدن سایر اطلاعات از دستگاه دیاگ کاترپیلار با شماره واتس آپ ما در ارتباط باشید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف