به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

آیا می دانید زمان تعویض روغن اتومبیل چه موقع می باشد؟ روغن خودرو یکی از خوراک های اصلی برای خودرو به شمار می رود و برای سلامت موتوری خودروی شما بسیار ضروری است. هر زمان که اتومبیل شما نیاز به روغن داشت باید آن را استفاده کنید، در غیر این صورت خودروی شما دچار مشکلات جدی شده و حتی ممکن است موتور اتومبیل شما از کار بیفتد. اما تعویض روغن خودرو زمان دارد و تشخیص این زمان امری بسیار ضروری است. روغن خودرو هر چند وقت یک بار باید تعویض شود.

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

نیاز ماشین به روغن خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا اصطکاک خودرو یعنی اینکه اجزای خودرو چقدر کار کرده و در اثر کار کردن گرمای زیادی را تولید کرده است. حالا روغن موتور در اینجا نقش مهمی ایفا می کند و گرمای تولید شده را کاهش می دهد و همچین از روغن ریزی جلوگیری می کند. حالا اگر روغن خودرو را به موقع عوض نکنید روغن باقی مانده در موتور خودرو چسبندگی خود را از دست داده و دیگ قادر نیست قطعات خودرو را نرم کند تا روان تر کار کنند و گرمای کمتری تولید کنند. پس متوجه شدید زمانی که احساس گرمای زیاد در موتور کردید باید اقدام به تعویض روغن کنید. 

مدت زمان مناسب برای تعویض روغن خودرو

به طور کلی زمان دقیقی ر نمی تون برای تعویض خودرو در نظر گرفت. و عواملی مثل نوع خودرو، نوع روغن موتور، میزان کارکرد خودرو و میزان شتاب آن بستگی دارد. 

برای اینکه در مورد صافکاری حرفه ای اتومبیل بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

تشخیص تعویض روغن از روی نوع موتور

 موتور های گازوئیلی:

هر 15000 کیلومتر

موتور توربو:

هر 10000 کیلومتر

موتور دیزلی:

هر 10000 کیلومتر

البته این یک قانون کلی است و بستی به نوع استفاده شما از خودرو دارد. اگر شما از اتومبیل خود به صورت معقول استفاده می کنید به شما پیشنهاد میکنیم دستورالعمل کارخانه را در نظر بگیرید ولی اگر کارکرد خودروی شما زیاد است بهتر است نظر یک تعمیر کار یا تعویض روغنی را هم بدانید. هر چه اکسیژن وارد شده به ماشین بیشتر باشد به همان نسبت قدرت موتور بیشتر شده و کار بیشتری را انجام می دهد. در نتیجه نیاز به تعویض روغن بیشتر می باشد.

برای اینکه در مورد تشخیص خرابی کاتالیزور با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید.

دستگاه ای دیاگ مینی لانچ EDIAG MINI

15,600,000 تومان
دستگاه ای دیاگ مینی لانچ EDIAG MINI  عیب یاب EDIAG Mini OBD2 با استفاده از بلوتوث با تبلت و یا

دیاگ کاترپیلار CATERPILLAR CAT2

27,500,000 تومان
دیاگ کاترپیلار CATERPILLAR CAT2 این دیاگ جهت عیب یابی ماشین آلات و موتورهای کاترپیلار می باشد،که ساخت مشترک آمریکا و

دستگاه جدید تستر برق ISmart EV P01

تماس بگیرید
دستگاه جدید تستر برق ISmart EV P01 دستگاه جدید تشخیص و عیب یابی جعبه باتری هیبرید دستگاهی بادقت بالا،ایمن و

دستگاه جدید تستر برق ISmatEV P03

تماس بگیرید
دستگاه عیب یاب چند منظوره تستر پک باتری (جعبه باطری) دستگاه چند منظوره هوشمند عیب یاب یک باتری که قابلیت تست یک باتری و سایر تجهیزات برقی خودرو را فراهم میکند ، که از ترکیب مولتی متر ،اسیلسکوپ،تست نارسایی(عایق بودن ) و گیره تست جریان (آمپر) فراهم شده است .

دستگاه تشخیص نشتی هوایی جعبه باطری ( فشار پایین)

تماس بگیرید
دستگاه تست غیر مخرب با دقت بالا که اساسا‌ً با بکارگیری هوا فشرده شده ، با فشار متوسط که به مجرای ورودی یا سطح خرابی اعمال میکند ، میتواند باطری هدف را مورد تست قراردهد .بدین منظور سنسورهایی با دقت بالا تغییرات فشار را نمایش میدهد که بوسیله آن عایق بودن یا نشتی باطری را مورد ارزیابی قرار میدهد.

میزان فرمان 3d لانچ مدل X-861 L

242,000,000 تومان
تراز چهار چرخ ثابت سه بعدی X-861 L، با داده های تراز چرخ ها و روش های تنظیم بیش از 20000 نوع خودرو در جهان، کاربران همچنین می توانند داده های جدید خودرو را به تنهایی گسترش دهند و تکمیل کنند.

تعویض روغن با توجه به نوع موتور

سه نوع روغن برای موتور ماشین وجود دارد: روغن معدنی، روغن مصنوعی ترکیبی، روغن مصنوعی.

روغن معدنی:

ارزان قیمت تر است و از گرمای زیاد نمی تواند جلوگیری کند و زود فاسد می شود. 

روغن مصنوعی ترکیبی:

این روغن ترکیبی از روغن مصنوعی و معدنی است. قیمتش نسبتا بالاتر از روغن معدنی می باشد. اگر از ماشین سنگین استفاده می کنید بهتر است از این نوع روغن استفاده کنید. 

روغن مصنوعی:

این روغن گرانترین و با کیفیت ترین روغن در بازار است. فقط باید مواظب باشید تا آلودگی وارد آن نشود. مقاومت آن در مقابل گرما بسیار بالاست. برای استفاده در ماشین های اسپرت پیشنهاد می شود. 

تعویض روغن موتور با توجه به میزان استفاده از ماشین

اگر استفاده شما از خودرو کم است و با سرعت پایینی رانندگی می کنید به دستورالعمل کارخانه توجه کنید. همچنین اگر شما از ماشین خیلی کم استفاده می کنید، و موتور خودروی شما از نوع توربو است بهتر است سالی یکبار روغن موتور را تعویض کند. سرعت بالای خودرو باعث گرم شده سریع موتور می شود به همین سبب باید روغن موتور را زود به زود تعویض کنید. همچنین رانندگی کردن در جاده های صعب العبور و سراشیبی باعث فشار بیشتر به موتور و داغ شدن قطعات آن می شود بنابراین باید فاصله هر تعویض روغن را کمتر کنید. 

برای اطلاع از کاربرد میله pdr در صافکاری این مطلب را مطالعه کرده و برای خرید با ما تماس بگیرید.

نشانه هایی وجود دارد که به شما می فهماند باید روغن خودرو عوض شود. در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم:

هیچ مقیاسی در خودرو وجود ندارد که به شما آلارم دهد که الان زمان عوض کردن روغن است بلکه شما با مشاهده علامت ها می توانید آن را تشخیص دهید. شما از طریق مشاهده میزان چسبندگی روغن را زمانی که به دور رینگ میچرخد تشخیص دهید. هر چه این چسبندگی بیشتر باشد یعنی اینکه روغن شما تازه است و نیازی به تعویض ندارد ولی اگر میزان چسبندگی کم بود نیاز به تعویض روغن دارد. همچنین رنگ روغن نیز از قهوه ای روشن تبدیل به قهوه ای تیره شده و این تیرگی نشان از بی کیفیت بودن روغن موتور است.

برای اطلاع از مزایا و معایب دستگاه دیاگ لپ تاپی این مطلب را بخوانید و برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

داخل ماشین چراغی برای روغن وجود دارد که اگر شرایط نرمال باشد این چراغ خاموش است و اگر نیاز به تعویض روغن باشد چراغ روشن می شود. البته این چراغ برای روغن نیست بلکه شرایط کلی ماشین را به شما اخطار می دهد. المان روغن نیز باید هر دو باری که اقدام به تعویض روغن می کنید عوض شود. از نظر کاوش خودرو زیرا برای تمیز نگه داشتن روغن خودرو بسیار ضروری است و سبب می شود روغن شما کمتر دچار آلودگی شود.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف