آموزش

جک سوسماری چه استفاده ای دارد؟

کاربرد جک سوسماری

یکی از ابزار مورد نیاز در تعمیرگاه ها استفاده از جک ها و کاربرد جک سوسماری می باشد. جک سوسماری یکی از ابزار های اساسی و مهم جهت بلند کردن خودرو از روی زمین است. این کار سبب می شود کار تعمیرکاران به راحتی و دقیق تر انجام گیرد. با استفاده از جک سوسماری می توان به راحتی هر قسمتی از ماشین که احتیاج به تعمیر دارد را بلند کرد. جک سوسماری برای انواع ماشین های سنگین و سبک مورد استفاده قرار می گیرد. از جک سوسماری به دلیل شکل ظاهری که دارد می توان برای هر قسمتی از خودرو استفاده کرد.

برای انتخاب بهترین دستگاه دیاگ این نکات را بخوانید.

جک سوسماری چه کاربردی دارد؟

این جک ها قادرند وزن های بسیار سنگین را تحمل کنند ولی سیستمی نیز در آنها طراحی شده تا در صورت عدم تحمل وزن در همان نقطه قفل شود، اگرچه جک های سوسماری در ظرفیت های متفاوتی کار خود را انجام می دهند. 

کاربرد جک سوسماری

تا اندازه ای با جک سوسماری و کاربرد جک سوسماری آشنا شدید ولی در اینجا می خواهیم بدانیم این جک چه کاربرد هایی دارد:

برای اینکه در مورد بهترین دستگاه دیاگ برای ماشین های ایرانی اطلاعات کسب کنید با ما در تماس باشید.

جک های سوسماری در انواع مختلف وجود دارند و هر کدام از آنها وظیفه ای را بر عهده داشته و کار مخصوص به خود را انجام می دهد. بعضی از جک های سوسماری برای تعویض لاستیک مناسب هستند و بعضی دیگر برای تعویض روغن. تمام این جک ها طوری طراحی شده اند که می توانند تا فاصله یک متری از زمین خودرو را بلند کنند.

جک گیربکس درار سوسماری

تماس بگیرید
جک گیربکس درار سوسماری با جک هیدرولیکی 8 تن

جک سوسماری کورسی 3 تن 2 پمپ

9,000,000 تومان
جک سوسماری خودرو 3 تن 2 پمپ : جک سوسماری ابزاری برای بلند کردن و بالا بردن اشیاء سنگین می

جک سوسماری بادی خودرو 3.5 تن

10,500,000 تومان
جک بادی خودرو با قابلیت تحمل 3 تن وزن، با قابلیت حمل آسان

جک های سوسماری در انواع مختلفی طراحی شده اند در اینجا به معرفی و کاربرد این جک ها اشاره می کنیم:

برای مشاهده انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران این مطلب را مطالعه کنید.

انواع جک سوسماری

هر کدام از این جک ها از نظر شکل، نحوه استفاده و مکانیزم دارای عملکرد خاص خود است. هرکدام از این جک ها را جداگانه به شما معرفی می کنیم. 

جک سوسماری کورسی:

مورد اول کاربرد جک سوسماری می باشد. این جک برای بلند کردن خودروهایی مورد استفاده قرار میگیرد که ارتفاع کمی دارند، همچنین می توانند وزن 2 تا 3 تن را تحمل کنند. طول این جک کوتاه است و ارتفاع آن نیز 7 سانتی متر است. معمولا از نوع جک برای بلند کردن ماشین های اسپرت و سبک استفاده می گردد.

جک سوسماری پایه بلند:

مورد دوم کاربرد جک سوسماری می باشد. این جک درای پایه های بلند است و در هر تعمیر گاهی باید از این جک ها موجود باشد. تمام تعمیرگاه های تعویض روغنی از این جک در تعمیرگاه خود دارند. ایم جک می تواند هر دو تایر خودرو در قسمت جلویی ماشین را بالا ببرد، این مدل جک نسبت به جک کروسی می تواند وزن بیشتری را تحمل کند. جک سوسماری پایه بلند قابلیت استفاده برای ماشین های 3 تا 5 تنی را دارد. از جک های سوسماری پایه بلند می توان برای بلند کردن خودرو های شاسی بلند استفاده کرد. 

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

جک سوسماری بادی:

مورد سوم کاربرد جک سوسماری می باشد. از جک های سوسماری بادی همانطور که از نامش پیداست برای انتقال روغن و همچنین بلند کردن خودرو از باد استفاده می شود. این جک با وجود این که خیلی طراحی پیچیده ای ندارد ولی عملکرد خوبی دارد و مانند دیگر انواع جک های سوسماری به خوبی کار خود را انجام می دهد. از جک های سوسماری بادی برای بلند کردن ماشین های سنگین استفاده می شود. این جک دارای ظرفیت 22، 35 و 50 تن و در حالتی دو مرحله ای ۲۵/۵۰ تن و در حالت سه مرحله ای تلسکوپی ۱۵/۲۵/۵۰ تن را میتواند تحمل کند.

برای اینکه در مورد پشتیبانی دستگاه دیاگ از اتومبیل ها بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

کارکرد این جک نیز همانند دیگر کاربرد جک سوسماری است و با فشار روغن سیلندر را بالا می برد و با باز کردن شیر تخلیه ارتفاع ان کم شده و به طرف پایین می آید. اما سوالی که مطرح می شود این است که کاربرد جک سوسماری را در کجای خودرو قرار می دهیم. به عنوان مثال از جک های سوسماری پایه بلند برای بلند کردن شاسی های جلوی خودرو استفاده می شود. بعد از اینکه مدتی از جک سوسماری استفاده می شود روغن آن آلوده شده و سیلندر کثیف می شود، در این زمان باید عملیات تعویض را انجام دهیم.

برای دانستن کاربرد دیاگ اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید.

کاربرد جک سوسماری نیز مانند بسیاری از ابزار های تعمیرگاهی دارای اجزایی می باشد، که هر کدام از آنها وظیفه ای را به عهده دارند. هماهنگی کارکرد میان اجزای تشکیل دهنده جک سوسماری میتواند عمل بلند کردن خودرو از روی زمین را به انجام برساند. این اجزا عبارتند از: کاسه، سیلندر، پمپ روغن، فنر، چرخ، دسته و پدال. دانستن طرز کار درست استفاده از و کاربرد جک سوسماری نیز یکی از مواردی است که باید هر تعمیرکاری به آن آگاهی داشته باشد. با گروه کاوش خودرو همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *