به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

5 مدل از انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران

با پیشرفت علم و فناوری دیگر نیازی نیست برای تعمیر خودرو حتما آن را باز کنید. در اوایل دهه 80 که صنعت خودروسازی به فکر این افتاد که باید برای خودروهایی که تولید می شوند راهی قرار دهد تا مکانیک ها بتوانند بدون اینکه ماشین را کامل باز کنند از ایرادات آن آگاه شوند و فقط قطعاتی را که نیاز به تعمیر دارد را جدا و تعمیر کنند.

برای اطلاع از استفاده دیاگ در انواع خودرو می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

برای تحقق این امر کامپیوتر های هوشمندی وارد خودروها شدند که روی خودرو نصب می شدند و از آن طرف نیز روی نقاط حیاتی خودرو مانند گیربکس، ترمزها، خنک کننده ها، قطعات برقی، قطعات حیاتی موتور و امکانات رفاهی و آپشن ها، سنسورها و کنترل کننده هایی نصب می شد که در صورتی که به هر عنوانی دچار خطا و عیب شدند، کد خطایی مربوط به آن نقطه را روی حافظه ای در داخل کامپیوتر خودرو وارد کنند.

برای اینکه بدانید دستگاه دیاگ عیب یاب است یا برطرف کننده عیب خودرو و در مورد عیب یابی با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

در ادامه کاوش خودرو به بررسی 5 مدل از انواع دستگاه دیاگ پر فروش در ایران پرداخته است.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

13,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ ولوو ایرانی Volvo Vcads Pro

5,200,000 تومان
دستگاه دیاگ ولوو ایرانی ویژه ی کامیون ها و اتوبوس ها و ماشین آلات راهسازی ولوو

دستگاه دیاگ چیست؟

دیاگ که مخفف کلمه دیاگنوستیک ( Diagnostic ) است به نوعی عملیات خطایابی توسط دستگاه مخصوصی گفته می شود که اطلاعات را از کامپیوتر خودرو استخراج می کند و بعد از آنالیز کدهای خطا موجود در آن، می توان به ایرادهای جزیی و کلی خودرو پی برد. دستگاه های دیاگ همگی به نوعی کد خوان هستند و بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

برای اینکه بدانید طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است این مطلب را مطالعه کنید.

5 مدل از دستگاه دیاگ پرفروش در ایران 

مدل های مختلفی از دستگاه دیاگ در ایران وجود دارد. در ادامه به بررسی 5 مدل از انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران پرداخته می شود.

دستگاه دیاگ تاپ دان مدل آرتی 200

دیاگ تمام حرفه ای تاپ دان 200 یکی از قدرتمندترین دستگاه های عیب یاب خودروهای انژکتوری است که در این سال ها به شدت مورد تایید خودروسازان و تعمیرکاران حرفه ای خودروهای انژکتوری قرار گرفته است. این دستگاه دیاگ تمامی خودروهای تولید شده انژکتوری در جهان را که بعد از سال 1996 تا 2019 میلادی تولید شده اند را پشتیبانی کرده و حتی بر روی خودروهای تولید داخل ایران که دارای تغییرات زیادی نسبت به استانداردهای جهانی هستند کاملا قابل استفاده بوده و به راحتی ای سی یو خودروی مورد نظر را جدا از نوع ساخت خودرو چه خارجی یا داخلی، شناسایی کرده و اقدام به رفع عیب و خاموش کردن چراغ چک خودرو می نماید.

به زبان ساده تر، دیاگ تاپ دان آرت لینک 201 پس از شناسایی کامپیوتر خودرو، اقدام به تست ادوات برقی و الکترونیکی موتور خودرو نموده و در صورت عملکرد نامناسب قطعات برقی موتور خودرو، این اشکالات و خرابی ها را به کاربر دیاگ اعلام و سپس در صورت درخواست کاربر، اقدام به رفع عیوب موتور خودرو و همینطور پاکسازی کدهای خطای به وجود آمده کرده و کارایی و عملکرد ای سی یو و دیگر قطعات موتور خودرو را به حالت اولیه و پیش فرض کارخانه برمیگرداند.

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ USB خودرو مدل ELM327

دیاگ خودرو elm 327 obdii usb به شما امکان می دهد تمام اطلاعات حساس موتور را از ecu به کامپیوتر و نوت بوک منتقل و مورد بررسی قرار داده و عیوب را رفع نمایید این دیاگ از طریق usb به کامپیوتر متصل و با استفاده از درگاه استاندارد obdii و ساپورت کلیه پروتکل های is0 9141 ،kwp200 ،sae j1850 ،can bus به کلیه خودروها متصل می شود. هیچ تضمینی نیست که این قطعه روی تمام خودروها کار کند.

برای اینکه متوجه بشوید که آیا با ماشین شما سازگاری دارد یا خیر، می توانید به برچسب زیر کاپوت ماشین نگاه کنید. اگر عبارت OBD II در آنجا ذکر شده بود می توانید از این محصول برای ماشین مورد نظرتون استفاده کنید.

برای مشاهده 5 قسمت قابل تعمیر خودرو با pdr این مطلب را مشاهده کنید.

دستگاه دیاگ بلوتوثی مدل DC-18‏

دیاگ بلوتوث و نمایش اطلاعات روی موبایل و لپ تاپ با اتصال دیاگ بلوتوث به پورت دیاگ خودرو تمام اطلاعات حساس موتور را از ecu از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند یا تبلت یا کامپیوتر خود منتقل کرده و عیوب را رفع نمایید‏. دارا بودن کلید روشن و خاموش، همچنین چراغ های نشان دهنده ارتباط بلوتوث، ارتباط با ECU و روشن بودن دستگاه که در مدل های مشابه موجود نیست‏.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قسمت های غیر قابل تعمیر با صافکاری PDR این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ لانچ 3001 

دیاگ و عیب یاب لانچ یکی از بهترین و معمول ترین دستگاه های عیب یاب در جهان بوده که از قابلیت های بسیاری بهره می برد و بیشترین استفاده آماتوری و حرفه ای را در دنیا بخود اختصاص داده است.

این دیاگ بر روی تمام خودروهای انژکتوری و انواع سواری و استیشن، اتوبوس، کامیون و کامیونت، ون و کاروان و دیگر خودروهای بنزین سوز به شرطی که سال ساخت آن از سال 1996 میلادی تا کنون بوده را پوشش داده و خودرو را بدون توجه به برند و کشور سازنده، اقدام به تست ادوات برقی و الکترونیکی موتور خودرو نموده و در صورت عملکرد نامناسب قطعات برقی موتور خودرو، این اشکالات و خرابی ها را به کاربر دیاگ اعلام و سپس در صورت درخواست کاربر، اقدام به رفع عیوب موتور خودرو و همینطور پاکسازی کدهای خطای به وجود آمده کرده و کارایی و عملکرد ای سی یو و دیگر قطعات موتور خودرو را به حالت اولیه و پیشفرض کارخانه برمیگرداند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ با ما در تماس باشید.

دستگاه دیاگ کاتل مدل H-Scan 

یک دیاگ برند موفق داخلی است که جهت عیب یابی خودروهای داخلی و برخی از خودروهای خارجی وارد بازار گردیده است، پوشش بالا در عیب یابی خودروهای داخلی و برخی از مدلهای خودروهای خارجی شامل هیوندا و تویوتا در کنار قیمت بسیار مناسب و عملکرد خوب این دستگاه، سبب شده تا دیاگ کاتل H-Scan گزینه ای مناسب برای تعمیرگاه باشد. از مشخصات اصلی این دستگاه می توان به سرعت بسیار بالای دستگاه در عیب یابی و نمایش پارامترها اشاره نمود.

برای دانستن کاربرد دیاگ اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید.

دیاگ ها دستگاه های عیب یابی هستند که با‌ ورودشان به بازار، باعث شده است مکانیک ها به راحتی مشکلات خودرو را پیدا کرده و بدون باز کردن کل خودرو فقط قسمت آسیب دیده را تعمیر کنند. در این مطلب به ۵ مدل از انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران پرداخته شد. شما برای تهیه دستگاه دیاگ می توانید به سایت کاوش خودرو مراجعه کرده و دیاگ مورد نظرتان را تهیه کنید.

اگر دوست دارید در مورد افت قیمت ماشین با صافکاری pdr   بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف