به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است؟

در دنیای امروزی دیگر کسی برای فهمیدن مشکل ماشین، کل آن را باز نمی کند، بلکه با دیاگ به طور تخصصی متوجه می شود که کدام قسمت ماشین دچار مشکل شده است. دیاگ وسیله و نرم افزاری می باشد که با استفاده از آن می توانید ایرادات خودروی خود را بشناسید و به رفع آن ها اقدام کنید.

امروزه بیشتر تعمیرگاه ها دارای این ابزار هستند و هنگامی که نمی توان مشکل اتومبیل را متوجه شد می بایست از دیاگ استفاده کرد. دیاگ خودرو بر روی یک سیستم نصب می شود و در واقع یک نرم افزار است، این نرم افزار تمام سیستم های خودرو را بررسی کرده و بخشی که دچار مشکل است را نشان می دهد. دیاگ هر خودرو با خودروی دیگر تفاوت دارد، این نرم افزار در تعمیرگاه ها استفاده می شود و کمک بسیار بزرگی به تعمیرکاران می کند.

در ادامه سایت کاوش خودرو به طرز کار دستگاه دیاگ خودرو پرداخته است.

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

12,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ ولوو ایرانی Volvo Vcads Pro

4,900,000 تومان
دستگاه دیاگ ولوو ایرانی ویژه ی کامیون ها و اتوبوس ها و ماشین آلات راهسازی ولوو

دیاگ چیست؟

پیش از اینکه بدانیم طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است باید بدانیم که اصلا دستگاه دیاگ چیست ؟ دیاگ به دستگاهی گفته می شود که برای عیب یابی خودرو ها استفاده می شود. در واقع این دستگاه به کمک مکانیک ها آمده است تا خیلی سریع تر و راحت تر بتوانند مشکلات خودرو را پیدا کنند و آن ها را برطرف کنند. هزینه استفاده از این دستگاه بسیار پایین می باشد و همچنین کار با آن بسیار راحت است، به علاوه شما می توانید با استفاده از دیاگ خودرو خیلی سریع مشکلات خودرو را بیابید.

اگر دوست دارید در مورد افت قیمت ماشین با صافکاری pdr   بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه‌های دیاگ از لحاظ عملکرد به ۲ نوع تقسیم می شوند. یک نوع آن که البته حرفه‌ای‌تر و دقیقتر است دستگاهی است عالی و دقیق که به کامپیوتر متصل می‌شود و عمدتاً توسط شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده‌ی خدمات کارشناسی فنی خودرو هستند، مانند استادکار، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دیگر که البته بسیار قیمت‌شان پایین‌تر از نوع اول است به خودرو متصل می‌شوند ولی اطلاعات را از طریق اپلیکیشن تشخیص عیب خودرو که آن را می‌توان روی دستگاه اندرویدی نصب کرد به نمایش درمی‌آورند.

برای دانستن کاربرد دیاگ اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید.

طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است؟

دستگاه‌های دیاگ برای یافتن مشکلات خودرو باید به درگاهی به نام او بی دی متصل شوند که این درگاه‌ها در جاهای مختلفی مانند زیر کاپوت و زیر داشبورد قرار دارند. او بی دی ها در سال‌های قبل از ۱۹۹۶ پورت مخصوص خود را داشتند و تنها با استفاده از پورت مخصوص خود قابل اتصال بود اما با گذشت زمان بیشتر خودروها به نسخه ۲ او بی دی ها مجهز شدند که به هر دستگاهی قابل اتصال بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ با ما در تماس باشید.

دستگاه‌های دیاگ پس از اتصال به پورت او بی دی شروع به خواندن کدهای کامپیوتر خودرو می‌کنند و اطلاعات را با استفاده از وای فای یا بلوتوث به کامپیوتر یا موبایل می فرستند برای اینکه بتوان کد‌ها را قابل خواندن کرد باید نرم افزارهای مخصوص به آن را روی گوشی موبایل و یا کامپیوتر نصب کرد با استفاده از این نرم افزار‌ها کد‌های دریافتی از خودرو قابل خواندن می شود.

دستگاه‌های دیاگ می‌توانند هر نوع اشکال در مشکلات برق خودرو، سنسورها، گیربکس و… را شناسایی کنند البته هر چقدر خودرو مدرن تر باشد با توجه به امکانات و سنسورهای بیشتر اشکالات بیشتری را قابل شناسایی می‌کند. اسکنر‌های حرفه‌ای راحت‌تر می‌توانند ایرادات خودرو را بیابند و کد‌ها را بخوانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قسمت های غیر قابل تعمیر با صافکاری PDR این مطلب را مطالعه کنید.

همچنین برخی خطاها در سیستم کامپیوتر خودرو هستند که با حذف آن مشکل و اخطاری که وجود دارد حل می‌شود بدون اینکه قطعه‌ای تعمیر و یا تعویض شود. با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان هر نوع دستکاری در کیلومتر خودرو را شناسایی کرد در واقع برای خرید خودرو‌های دست دوم یکی از موارد مهم میزان کارکرد خودرو است که اگر غیر طبیعی باشد با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان فهمید که کیلومتر خودرو دستکاری شده است یا خیر به همین دلیل کارشناسان برای کارشناسی خودرو از دستگاه دیاگ استفاده می کنند.

دیاگ در شناسایی بسیاری از موارد همچون سرعت خودرو، دور موتور، گشتاور موتور، سرعت فن موتور، دمای آب رادیاتور، ولتاژ باتری، ولتاژ و زاویه دریچه کولر، درصد شیر برقی کنیستر، زمان شارژ کویل‌ها، وضعیت جعبه دنده، وضعیت سیستم تهویه، وضعیت سیستم کنترل آلودگی هوا، زمان و وضعیت پاشیدن سوخت از انژکتورها، فشار و دمای هوای ورود به منیفولد و وضعیت ترموستات ورودی کولر قابل اجرا است.

برای مشاهده 5 قسمت قابل تعمیر خودرو با pdr این مطلب را مشاهده کنید.

قسمت‌های مختلف دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ با وصل شدن به کامپیوتر خودرو قادر به بررسی وضعیت خودرو و بدست آوردن اطلاعات آن است. هر دستگاه دیاگ از قسمت‌های ذیل تشکیل شده است:

  • کامپیوتر

کامپیوتر دستگاه دیاگ وظیفه پردازش اطلاعات دریافت شده از ECU خودرو را داشته و با استفاده از آن اطلاعات و بهینه سازی آن‌ها دانشی را در رابطه با وضعیت کارکرد قطعات و نحوه عملکرد خودرو نشان می‌دهد. اصلی‌ترین بخش یک دستگاه دیاگ همان کامپیوتر است که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد.

برای اینکه بدانید تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی در چیست این مطلب را مطالعه کنید.

  • سخت افزار یا اینترفیس

منظور از سخت افزار یا اینترفیس همان مترجم میانی بین ECU و کامپیوتر معمولی دستگاه دیاگ است.

با استفاده از اینترفیس و کابل‌های رابط ما قادر خواهیم بود خودرو را عیب یابی کرده و مشکلات احتمالی عملکردی آن را شناسایی کنیم.

  • کابل‌های رابط و کانکتورها

وظیفه اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو را بر عهده داشته و می‌تواند اطلاعات را بین ECU و دستگاه دیاگ منتقل کنند. این کابل‌ها و کانکتورها از یک طرف به دستگاه دیاگ و از طرف دیگر مستقیما به کامپیوتر خودرو متصل می‌شوند.

برای اینکه بدانید میله صافکاری pdr چیست می توانید این مطلب را مطالعه بفرمایید.

  • نرم افزار دیاگ خودرو

این قسمت برای هر مدل خودرو متفاوت است. هر خودرو از یک سری دستورالعمل‌های کارکردی متفاوت استفاده می‌کند. به همین علت نمی‌توان هر خودرویی با هر نرم افزاری دیاگ زد. برای هر خودرو باید از نرم افزار خاص خود آن خودرو استفاده کنیم تا دستگاه بتواند نحوه کارکرد فعلی خودرو را با استانداردهای نوع خودرویی که انتخاب شده است تطبیق دهد و آنگاه اقدام به عیب‌یابی کند.

برای سفارش و اطلاعات بیشتر از ضربه زن صافکاری با ما در تماس باشید.

دستگاه دیاگ خودرو امروزه به کمک مکانیک ها آمده است و با استفاده از آن می توان به راحتی در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مشکلات خودرو را برطرف کرد. یکی از بهترین عملکرد هایی که این دستگاه دارد راحتی استفاده از آن می باشد و همچنین این دستگاه می تواند به صورت بسیار دقیق مشکل را پیدا کند.

همچنین با استفاده از دستگاه دیاگ می توانید ورژن کامپیوتر را ارتقا دهید تا عملکرد اتومبیل بهتر شود. سایت کاوش خودرو یکی از فروشندگان معتبر دیاگ است، محصولات این شرکت دارای ضمانت نامه ی یک ساله و ده سال خدمات پس از فروش هستند.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف