به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

آیا دیاگ در همه ی خودروها قابل استفاده است؟

استفاده دیاگ در انواع خودرو بسیار مهم است. امروزه با به وجود آمدن ابزارهای مختلف بسیاری از مشکلات مردم آسان شده است. یکی از این ابزارآلات که مختص بازار ماشین است و اکثر مکانیک ها از آن استفاده می کنند، دیاگ است. دستگاه های دیاگ همگی به نوعی کد خوان هستند و بطور کلی به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول به نام اسکنرها معروفند که فوق العاده حرفه ای و کارآمد هستند.

بیشتر این نوع دستگاه ها را در نمایندگی خودروها لوکس، نمایشگاه های مدرن و شرکت های مرتبط با کارشناسی فنی خودرو که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند، می توانید مشاهده کنید.

نمونه این نوع از اسکنرها را می توان دستگاه فوق پیشرفته جی اسکن ( G-SCAN ) نام برد که قابلیت های بسیار فوق العاده ای دارد. با به وجود آمدن دستگاه دیاگ مکانیک ها بسیار راحت تر از قبل می توانند مشکلات خودرو را پیدا کنند.

برای اینکه بدانید دستگاه دیاگ عیب یاب است یا برطرف کننده عیب خودرو و در مورد عیب یابی با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

نکته دیگری که لازم به ذکر است، این است که تمام خودروهای موجود در بازار قابلیت استفاده از دیاگ را ندارند. در ادامه سایت کاوش خودرو به طور کامل درباره ی سوال آیا دیاگ در همه ی خودروها قابل استفاده است؟ پرداخته است.

برای اینکه بدانید طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

13,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ ولوو ایرانی Volvo Vcads Pro

5,200,000 تومان
دستگاه دیاگ ولوو ایرانی ویژه ی کامیون ها و اتوبوس ها و ماشین آلات راهسازی ولوو

دیاگ چیست؟

برای اینکه استفاده دیاگ در انواع خودرو را بدانیم باید بدانیم که دستگاه دیاگ چیست؟ در کامپیوتر یا ecu خودرو یک حافظه موقتی وجود دارد که خطا در آنجا ذخیره می‌شود. با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان نوع خطا را تشخیص و نسبت به پاک کردن خطا و یا در صورت لزوم تعویض قطعه اقدام کرد. در گذشته خودروها به صورت مکانیکی بودند و با فعالیت های مکانیکی مقدار هوا و سوخت مورد نظر برای محفظه احتراق با یکدیگر ترکیب می‌شدند.

به اصطلاح به این نوع خودروها کاربراتوری گفته می‌شود. اما این ترکیب مکانیکی از آنجا که خیلی دقیق نمی‌باشد سبب بروز مشکلات آلایندگی و زیست محیطی می‌شود.

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

لذا شرکت‌های خودروسازی به این نتیجه رسیدند که این فعالیت را به صورت کامپیوتری انجام دهند. وظیفه این ترکیب و مخلوط بنزین و هوا به ایسیو یا کامپیوتر خودرو سپرده شد. ایسیوها با سنسورهای مختلف در ارتباط می‌باشند که شرایط ایده‌آل را ایجاد کنند. از جمله این سنسورها می‌توان به سنسور اکسیژن، سنسور دریچه گاز، سنسور فشار و … اشاره کرد. پس از تغییر به حالت کامپیوتری کار تعمیرکاران بسیار راحت شد. زیرا بدون نیاز به بررسی و باز کردن تمام قطعات خودرو، تنها با یک دستگاه و چند کلیک تشخیص می دهند که ایراد خودرو از کدام قسمت است.

برای مشاهده 5 قسمت قابل تعمیر خودرو با pdr این مطلب را مشاهده کنید.

استفاده دیاگ در انواع خودرو

آیا دیاگ در همه ی خودروها قابل استفاده است؟

عده ای از مردم تصور می کنند که دیاگ در همه ی خودروها قابل استفاده است. اما این فرضیه کاملا غلط است. دیاگ در خودروهای دارای ECU  قابل استفاده است. خودرو ها به طور کلی به دو دسته ی کاربراتوری و انژکتوری تقسیم می شوند. خودروهای کاربراتوری تقریبا الان قدیمی شده اند و در صورت وجود مشکل در خودرو باید به صورت دستی آن را تعمیر کرد.

اما خودرو های انژکتوری به دلیل پیشرفته بودن با استفاده از دستگاه دیاگ مشکل خودرو پیدا شده و تعمیرکار به راحتی می تواند آن را برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قسمت های غیر قابل تعمیر با صافکاری PDR این مطلب را مطالعه کنید.

استفاده دیاگ در انواع خودرو فقط برای خودروهایی امکان پذیر است که مجهز به کامپیوتر مرکزی هوشمندی به نام ECU باشند؛ در حال حاضر نیز بیشتر خودروها، کامپیوتر مرکزی دارند. وجود این واحد در خودرو به قدری مهم و کاربردی است که برخی از سازندگان خودرو از چند  ECU در خودرویشان بهره می برند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ با ما در تماس باشید.

ECU تراشه ای است که برای بررسی و کنترل وضعیت مستمر خودرو در آن تعبیه می شود. این واحد کنترل، برای اینکه بتواند مشکلات خودرو را دریافت و ثبت کند، به سنسورهایی در قسمت های مختلف خودرو نیاز دارد تا اطلاعات لازم را به صورت کد و الکترونیکی به آن ارسال کنند. به این ترتیب سنسورهایی مثل سنسور دور موتور یا RPM، سنسور دمای هوا ATS و سنسور دریچه گاز یا TPS اطلاعات لازم از وضعیت قسمت مربوط به خود را به ECU خودرو می فرستند.

برای دانستن کاربرد دیاگ اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید.

فرقی نمی کند که مشکل در کدام یکی از قسمت های مکانیکی و الکترونیکی خودرو بروز کرده باشد، در هر حال ECU یا کامپیوتر به عنوان واحد کنترل الکترونیک خودرو از آن مشکل مطلع است و می تواند اطلاعات درست و دقیقی را از ایراد و خطای به وجود آمده در اختیار تعمیرکاران بگذارد.استفاده دیاگ در انواع خودرو که دارای ecu باشند به راحتی می تواند مشکلات اتومبیل را نمایان کند.  کسب اطلاعات از این واحد با دستگاه دیاگ امکان پذیر است. دیاگ در واقع دستگاهی است که کدهای ECU را ترجمه و مدیریت می کند.

اگر دوست دارید در مورد افت قیمت ماشین با صافکاری pdr   بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

کد خوان ها چگونه اطلاعات را ارسال می کنند؟

دستگاه های دیاگ برای اینکه بتوانند اطلاعات کامپیوتر خود را به نمایش درآورند باید به پورت یا درگاهی در خودرو به نام او بی دی ( OBD ) متصل شوند که این کار توسط یک کد خوان انجام می پذیرد. البته پورت های او بی دی در خودروهای مختلف در جایگاه های مختلفی قرار دارند، بعضی در زیر داشبورد، بعضی هم زیر کاپوت و بعضی ها هم در کنسول میانی خودرو.

برای اینکه بدانید تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی در چیست این مطلب را مطالعه کنید.

از سال 1996 به قبل نسخه اول او بی دی ها ( OBD1 ) روی خودروها نصب می شد که برای اتصال به این نوع درگاه حتما می بایست نوعی پورت مخصوص همان خودرو وجود داشت ولی بعد از آن تمامی خودروها مجهز به درگاه او بی دی نسخه 2 ( OBD2 ) شدند که دیگر به راحتی می شد با هر دستگاهی اطلاعات کامپیوتر خودرو رو به نمایش در آورد.

دستگاه های دیاگ بعد از اتصال به درگاه OBD اطلاعات آن را از پین ها مختلف آن خوانده و آن را یا به اسکنری و یا اینکه توسط یک واسط مانند بلوتوث یا وای فای به موبایل یا کامپیوتر ارسال می کند و بعد از آن نیز تجزیه و تحلیل کدهای ارسال شده به عهده ی اسکنر و یا اپلکیشینی است که کدها را می خواند.

برای اینکه بدانید میله صافکاری pdr چیست می توانید این مطلب را مطالعه بفرمایید.

همان طور که گفته شد دیاگ یکی از دستگاه های مرتبط با خودرو است، که با پیدا کردن مشکل دقیق در خودرو به تعمیرکار این امکان می دهد تا دیگر ماشین را به طور کامل باز نکند و فقط با تعویض و تعمیر قسمت ایراد دار عیب خودرو را برطرف کند.

دستگاه دیاگ در همه ی ماشین ها قابل استفاده نیست و فقط در ماشین های انژکتوری قابل استفاده است. شما برای تهیه دستگاه دیاگ اصل و قیمت مناسب می توانید به فروشگاه کاوش خودرو که وارد کننده انواع دیاگ ماشین سواری و سنگین است مراجعه کرده این محصول را با بهترین خدمات پس از فروش دریافت کنید.

برای سفارش و اطلاعات بیشتر از ضربه زن صافکاری با ما در تماس باشید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف