آموزش

جک گیربکس درار چه کاربردی دارد؟

کاربرد جک گیربکس درار

ابزار در حرفه مکانیکی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. ابزار جک یکی از پرکاربردترین ابزار در تعمیرگاه ماشین محسوب می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع  کاربرد جک سوسماری این مقاله را حتما مطالعه کنید.

کاربرد جک گیربکس درار

جک ها انواع مختلفی دارند. قبل هر چیز می خواهیم گیربکس را برای شما معرفی کنیم:

گیربکس چیست؟

گیربکس وسیله ای است که به راننده اجازه می دهد تا خودرو در سرعت های بالا یا پایین کنترل شود. این وسیله از آن جهت مورد اهمیت است که هر موتور قادر به تولید مشخص و معینی از تولید گشتاور می باشد. با استفاده از گیربکس می توان بدون بالا بردن دور موتور سرعت قابل قبولی داشت.

وظایف و کاربرد جک گیربکس درار

از دیگر کاربردها و وظایف گیربکس را در اینجا شرح می دهیم:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرکاربردترین میله صافکاری pdr  این مطلب را از دست ندهید.

  1. با کمک گیربکس میتوان خودرو را در وضعیت سراشیبی و مکان هایی که ماشین را نمی توان به خوبی کنترل کرد، کنترل اتومبیل را به خوبی در دست داشت.
  2. به وسیله گیربکس می توان جهت حرکت خودرو به عقب و جلو تنظیم کرد یعنی به خودرو فرمان قدرت حرکت معکوس داد. 
  3. گاهی موتور ماشین روشن است و حرکتی ندارد، در اینجا اگر تصمیم به حرکت خودرو داریم با استفاده از گیربکس می توانیم نیروی موتور را به چرخ ها انتقال داده و ماشین را به حرکت درآورد. دلیل معرفی گیربکس و اهمیت بالای آن در به حرکت درآوردن خودرو این است که شما بیش از هر چیز به اهمیت بالای کاربرد جک گیربکس درار پی برد، و در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری کرد.

زمان تعویض روغن اتومبیل چه موقع می باشد؟ کلیک کنید تا بیشتر بدانید.

جک گیربکس درار سوسماری

تماس بگیرید
جک گیربکس درار سوسماری با جک هیدرولیکی 8 تن

جک گیربکس درار نیم تن

8,800,000 تومان
ظرفیت نیم تن توچالی

جک گیربکس درار تو چالی زنجیر دار

11,000,000 تومان
دستگاه جک گیربکس درار زنجیری هیدرولیکی ایستاده پرتابل

جک موتور درآر تاشو 2 تن

12,000,000 تومان
جک موتور درار 2 تن حداکثر ارتفاع ۲.۳۸ متر

حالا به معرفی کاربرد جک گیربکس درار می پردازیم:

جک گیربکس درار چیست؟

این جک بسیار مهم برای بیرون آوردن گیربکس های انواع ماشین سواری و همچنین ماشین های سنگین مورد استفاده می گردد.

انواع کاربرد جک گیربکس درار

کاربرد جک گیربکس درار در انواع مختلف وجود دارد:

  • جک سوسماری
  • جک توچالی
  • جک تلسکوپی

جک توچالی ایستاده:

این جک به صورت هیدرولیکی عمل میکند و جک توچالی ایستاده مناسب برای چال سرویس و بالابرنده و ابزاری برای درآوردن و جا انداختن گیربکس خودرو می باشد. این مدل جک دارای یک پدال زیر پایی می باشد و حداکثر تا دو متر بالا می رود. روند کار بدین صورت است که گیربکس خودرو بر روی چهار شاخ قرار می گیرد و همزمان با باز کردن شیر تخلیه جک به آهستگی به طرف پایین می آید. این گونه از جک های بالابر گیربکس با اسامی جک بالابر توچالی، تلسکوپی و یا ایستاده نامگذاری شده اند.

جالب است بدانید کاربرد جک گیربکس درار در زیر جک دو ستون و چهار ستون و جک قیچی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مشخصات ظاهری این جک این است که دارای پایه های کشیده ضربدری است و چهار چرخ برای حرکت و جک قدرتمند نیم تنی. این جک با پمپ هیدرولیکی پایی کار می کند. در حال حاضر جک های زیادی در بازار وجود دارد و با بند های متفاوت.

ولی جک های چینی بیشتر از بقیه در فروشگاه های مخصوص ابزارآلات تعمیرگاهی وجود دارد. جک ها باید ز نظر استحکام نیز کیفیت بالایی داشته باشند. بنابراین برای خرید این محصول بسیار دقت کنید و برندی را انتخاب کنید که بتوانید سالیان سال از آن استفاده کنید. 

کاربرد جک گیربکس درار دارای چند ویژگی می باشد:

  • ساختار فیزیکی مقاوم
  • دارای چهار چرخ برای سهولت در جابجایی
  • دارای پدال برای بالا بردن جک

کاربرد جک گیربکس درار سوسماری از با توجه به کارایی آن مقرون به صرفه است. این مدل جک از جهات بسیار شبیه به جک توچالی می باشد. کاربرد جک گیربکس درار با ارتفاع زیادی که پیستون این جک طی می کند. پایین آوردن آن از روی خودرو راحتر انجام می گیرد. 

کاربرد جک گیربکس درار تلسکوپی بادی یک بستر پهن از زوایای جلو و عقب را فراهم می کند. همچنین قرار گرفتن گیربکس بر روی این صفحه با اطمینان بیشتری انجام می شود. با استفاده از نیروی باد و یا همان پنوماتیک سرعت بالابردن را بالا می برد. علاوه بر این کنترل ارتفاع جک نیز راحت تر صورت می گیرد و این مزیتی برای کاربر می باشد. این جک از نظر ظاهری جثه کوچکتری دارد، کم حجم است و چهار چرخ دارد.

پایه های محکم چرخدار آن حمل و نقل این وسیله را آسانتر کرده است. استقامت در این نوع جک ها حرف اول را می زند زیرا باید وزن بار را بر روی صفحه خود تحمل کند. بر روی صفحه های آن زنجیر هایی قرار دارد موجب استحکام بار بر روی آن می شود. همین امر موجب می شود تا در زمان جابجایی از حرکت و تکان خوردن گیربکس جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *