به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

چه موقع باید از دستگاه دیاگ استفاده کرد؟

برای اینکه استفاده از دستگاه دیاگ را در مواقع لازم انجام دهید این مطلب را مطالعه کنید. امروزه با به وجود آمدن دستگاه های جدید و پیشرفته در بازار خودرو دیگر نیازی نیست همانند قدیم تعمیرکاران تمام خودرو را باز کرده تا عیوب آن پیدا کنند. یکی از این دستگاه ها، دستگاه دیاگ است. دیاگ یکی از پرکاربردترین دستگاه های مرتبط با خودرو است که بیشتر تعمیرکاران در کارهای خود از آن استفاده می کنند.

دستگاه دیاگ انواع متفاوتی دارد که بسته به نوع و عملکرد آن قیمت متفاوتی دارد. دستگاه دیاگ به شما این امکان را می دهد که بدون باز کردن خودرو از تمام عیوب آن باخبر شوید. حال این سوال به وجود می آید که چه موقع باید از دستگاه دیاگ استفاده کرد؟ در ادامه همراه سایت کاوش خودرو باشید تا به پاسخ سوالتان برسید.

برای انتخاب بهترین دستگاه دیاگ این نکات را بخوانید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

13,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ ولوو ایرانی Volvo Vcads Pro

5,200,000 تومان
دستگاه دیاگ ولوو ایرانی ویژه ی کامیون ها و اتوبوس ها و ماشین آلات راهسازی ولوو

دستگاه دیاگ چیست؟

دستگاه دیاگ که مخفف کلمه دیاگنوستیک ( Diagnostic ) است به نوعی عملیات خطایابی توسط دستگاه مخصوصی گفته می شود که اطلاعات را از کامپیوتر خودرو استخراج می کند و بعد از آنالیز کدهای خطا موجود در آن، میتوان به ایرادهای جزئی و کلی خودرو پی برد.

به عبارت دیگر به عیب یابی خودرو از طریق کامپیوتر و سیستم‌های دیاگ یا اصطلاحاً دستگاه‌های دیاگ، دیاگ خودرو گفته می‌شود. کلیت کار دستگاه دیاگ خودرو به طور ساده به این صورت است که هر مشکلی که در خودرو به وجود آید یک کد خطا یا ارور مربوط به آن مشکل در کامپیوتر خودرو درج می‌شود.

برای اینکه در مورد بهترین دستگاه دیاگ برای ماشین های ایرانی اطلاعات کسب کنید با ما در تماس باشید

حال دستگاه دیاگ با متصل شدن به خودرو می‌تواند ارورها یا کدهای خطایی که در کامپیوتر خودرو ثبت شده‌اند را بخواند و اطلاع دهد که دقیقاً در خودرو چه مشکلی به وجود آمده است. از این رو می‌توان گفت که دستگاه دیاگ در واقع یک کدخوان است. یعنی در واقع دستگاه دیاگ کار خاصی انجام نمی‌دهد جز خواندن و شناسایی کدهای خطایی که در کامپیوتر خودرو ثبت شده‌اند.

برای اینکه از نمایش ایراد خودرو با دستگاه دیاگ مطلع شوید و بدانید که دستگاه دیاگ کدام بخش از ایرادهای خودرو را نمایش می دهد این مطلب را مطالعه کنید.

مزیت استفاده از دستگاه دیاگ چیست؟

در گذشته وقتی خودرویی خراب می شد، روزها در تعمیرگاه می ماند تا نوبت به تعمیرش برسد. کارشناسان برای عیب یابی و تعمیر خودرو مجبور بودند بخش زیادی از سیستم ها و قطعات آن را جدا کنند و بیرون بیاورند تا به قطعات مورد نظر دسترسی پیدا کنند. بررسی قسمت های مختلف خودرو برای حصول اطمینان از سلامت یا خرابی، ساعت ها و گاهی روزها زمان می برد. مدت زمانی که برای این پروسه در آن سال ها صرف می شد، اکنون به چند ساعت و یا حتی چند دقیقه تقلیل یافته است.

برای مشاهده انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران این مطلب را مطالعه کنید.

اما مدتی است که به واسطه‌ی دستگاه دیاگ و البته کامپیوتری که در خودروها قرار داده شد، موسوم به ECU، دیگر برای تشخیص ایراد خودرو یا به قول معروف عیب یابی خودرو ضرورتی برای زیر و رو کردن قسمت فنی خودرو نیست، چرا که کلیت عملکرد خودرو و البته ایرادهای به وجود آمده در هر قسمت خودرو در کامپیوتر آن ثبت و ضبط می‌شود و به واسطه‌ی دستگاه دیاگ می‌توان ایراد را پیدا کرده و سپس با یافتن آن نسبت به رفع ایراد اقدام نمود.

برای اطلاع از استفاده دیاگ در انواع خودرو می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

صرفه جویی در وقت، یکی از مزیت های دستگاهی به نام « دیاگنوستیک » ( Diagnostic ) معروف به دیاگ است که در حال حاضر، استفاده از آن، توصیه ی همه کارشناسان و تعمیرکاران خودرو است.

چه موقع باید از دستگاه دیاگ استفاده کرد؟

اگر خودرو شما به صورت طبیعی کار نمی‌کند، بدنه آن می‌لرزد و… نیاز به تنظیم موتور دارد و با دستگاه دیاگ می‌توان به ایرادات آن پی برد. مواردی که در ادامه می‌آید نشانه‌های تنظیم موتور است و باید آنها را جدی بگیرید.

برای اینکه بدانید دستگاه دیاگ عیب یاب است یا برطرف کننده عیب خودرو و در مورد عیب یابی با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

روشن شدن چراغ های هشدار خودرو، استارت نخوردن و ناقص استارت خوردن، ریپ زدن ماشین، سوخت غیر عادی، وجود صدا در هنگام ترمزگیری، پایین آمدن توان و کشش ماشین، اشکال در تعویض دنده و لرزش ماشین هنگام حرکت یا ترمز.

مواردی که در بالا گفته شد نشان دهنده نیاز خودرو به تنظیم موتور است و باید نسبت به آن اقدام کرد چراکه موتور قلب خودرو است و آسیب رسیدن به آن باعث آسیب به کل مجموعه خودرو می‌شود. اگر در عملکرد خودرو اختلال ایجاد شده و نشانه‌های بالا را دارد بهتر است نسبت به دیاگ زدن آن اقدام کنید تا بهتر ایرادات خودرو را بفهمید و آنها را رفع کنید.

برای اینکه بدانید طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است این مطلب را مطالعه کنید.

کاربرد دستگاه دیاگ 

با استفاده از دستگاه دیاگ می توان اطلاعات جامعی را نیز درباره خودرو نظیر میزان مصرف سوخت، تنظیم درجه پاشش سوپاپ، نمایش مسافت پیموده شده و اطلاعاتی از این قبیل را بدست آورد و یا تغییر داد. به طور کلی با یک دستگاه دیاگ خودرو می توان به نوعی با خودرو ارتباط برقرار کرده و مشکلات و عیب های احتمالی آن را دریافت کرد. از طرفی می توان اطلاعات کاملی را نیز درباره وضعیت فعلی خودرو و وضعیت استاندارد خودرو دریافت کرد که می تواند در زمینه نگهداری هرچه بهتر خودرو توسط مالک بسیار مفید باشد.

یکی از اصلی‌ترین نقش‌هایی که امروزه دستگاه‌های دیاگ در معاملات خودرویی ایفا می‌کنند، بررسی میزان واقعی کارکرد خودرو است و کارشناسان از طریق این دستگاه متوجه خواهند شد که آیا میزان به نمایش درآمده از مسافت پیموده شده، واقعی است یا با تکنیک‌های مختلف دستکاری شده است!

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

بدیهی است که هر اندازه که خودرو پیشرفته‌تر باشد و از امکانات بیش‌تری برخوردار باشد از طریق دیاگ خودرو اطلاعات بیش‌تری می‌توان از خودرو دریافت کرد. گاهی نیز به علت معیوب شدن دستگاه کامپیوتر خودرو، ممکن است به طور کلی نیاز باشد که سیستم کامپیوتر یک بار ریست گردد. این امر نیز بر عهده دستگاه دیاگ خودرو می باشد که با استفاده از آن می توان کامپیوتر خودرو را ریست کرده و اطلاعات را دوباره به آن وارد نمود.

برای مشاهده 5 قسمت قابل تعمیر خودرو با pdr این مطلب را مشاهده کنید.

دستگاه دیاگ امروزه به یکی از پرفروش ترین ابزارهای مربوط به خودرو تبدیل شده است. دستگاه دیاگ یک عیب یاب است و می تواند با متصل شدن به خودرو تمام عیوب آن را نمایش دهد. اگر ماشینتان ریپ می زند و یا استارت ناقص می خورد حتما نیاز به دیاگ زدن دارد. دستگاه دیاگ جزو کالاهای گران قیمت محسوب می شود که حتما باید در خرید توجه زیادی به خرج دهید. یکی از سایت های اینترنتی که می توانید از هر نقطه کشور به آن دسترسی پیدا کنید؛ سایت کاوش خودرو است.

این فروشگاه اینترنتی یکی معتبرترین فروشگاه های موجود برای خرید انواع دستگاه دیاگ می باشد. کاوش خودرو با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش دستگاه های دیاگ موجود در سایت خود را تضمین می کند. شما می توانید با مراجعه به سایت کاوش خودرو دیاگ مورد نظر خود را تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قسمت های غیر قابل تعمیر با صافکاری PDR این مطلب را مطالعه کنید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف