به وبسایت کاوش خودرو خوش آمدید.

وبلاگ

دستگاه دیاگ کدام بخش از ایرادهای خودرو را نمایش می دهد؟

نمایش ایراد خودرو با دستگاه دیاگ کار را برای تعمیرکاران بسیار راحت کرده است.  یکی از دستگاه هایی که امروزه کاربرد بسیار زیادی در مکانیکی ها دارد دستگاه دیاگ است. دیاگ، کوتاه شده ی دیاگنوز یا دیاگنوسیس است. این کلمه به معنی تشخیص است. در خودرو، کامپیوتری جهت کنترل عملکرد آن، قطعه ای به نام ای سی یو یا یونیت کنترل الکتریکی تعبیه شده است.

برای مشاهده انواع دستگاه دیاگ پرفروش در ایران این مطلب را مطالعه کنید.

علاوه بر یونیت کنترل الکتریکی، خودروهای جدید، دارای کنترل یونیت های متنوعی جهت کنترل و پایش عملکرد قسمت های دیگر خودرو چون ترمز، بدنه، کیسه هوا ‌و… می باشند. در صورت خرابی در هر یک از متعلقات سیستم های فوق، کنترل یونیت خطایی را در حافظه پایدار خود ضبط کرده و هنگام استفاده از دستگاه دیاگ، این کد خطا جهت تفسیر و نمایش به تعمیرکار به دستگاه دیاگ ارسال می‌شود.

برای اطلاع از استفاده دیاگ در انواع خودرو می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

دستگاه دیاگ ولوو وکام 2 – volvo VOCOM II

تماس بگیرید
دیاگ ولوو وکام 2 (VOLVO VOCOM II) با ارتباط بیسیم قوی

مخصوص کلیه اتوبوس، کامیون و ماشین آلات راه سازی ولوو، کامینز، Fh500، تمام سری های رنو تراکس

دیاگ تویوتا و لکسوس Toyota Techstream vcx

13,000,000 تومان

دستگاه دیاگ تویوتا و لکسوس تک استریم AllScanner vcx

دستگاه دیاگ ولوو ایرانی Volvo Vcads Pro

5,200,000 تومان
دستگاه دیاگ ولوو ایرانی ویژه ی کامیون ها و اتوبوس ها و ماشین آلات راهسازی ولوو

علاوه بر خواندن کدهای خطا، دستگاههای دیاگ دارای قابلیتهای زیر نیز هستند:

انجام و تغییرات تنظیمات یونیت کنترل (از قبیل تعریف کلید جدید برای خودرو، کدگذاری یونیت های متصل دیگر و…)

نمایش ایراد خودرو با دستگاه دیاگ بسته به نوع اتومبیل نیز هست. تعداد و گستره عملیات فوق بسته به نوع و نرم‌افزار کنترل یونیت و همینطور پوشش برنامه دیاگ (که توسط شرکت سازنده تعریف می شود) متفاوت است. دستگاه دیاگ به طور کلی ایرادهای بخش های مختلف خودرو را نمایش می دهد. سایت کاوش خودرو در ادامه به بررسی این سوال که دستگاه دیاگ کدام بخش از ایرادهای خودرو را نمایش می دهد می پردازد.

برای اینکه بدانید دستگاه دیاگ عیب یاب است یا برطرف کننده عیب خودرو و در مورد عیب یابی با دستگاه دیاگ بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

دیاگ چیست؟

دیاگ وسیله و نرم افزاری می باشد که با استفاده از آن می توانید ایرادات خودروی خود را بشناسید و به رفع آن ها اقدام کنید. در واقع این دستگاه به کمک مکانیک ها آمده است تا خیلی سریع تر و راحت تر بتوانند مشکلات خودرو را پیدا کنند و آنها را برطرف کنند.

دستگاه دیاگ همگی به نوعی کد خوان هستند که به دسته اسکنر های معروف و اسکنر های معمولی تقسیم می شوند. دیاگ خودرو بر روی یک سیستم نصب می شود و در واقع یک نرم افزار است، این نرم افزار تمام سیستم های خودرو را در بر می گیرد و می توانید مشکلات اتومبیل را در آن پیدا کنید.

برای اینکه بدانید طرز کار دستگاه دیاگ خودرو چگونه است این مطلب را مطالعه کنید.

دیاگ چگونه کار می کند؟

برای استفاده از دیاگ باید این دستگاه را به اتومبیل متصل کنید، این کار با استفاده از یک کابل صورت می گیرد و خودرو به یک لب تاب یا کامپیوتر متصل می شود، از سوی دیگر این کابل به کامپیوتر اتومبیل متصل خواهد شد. تمام قطعات الکتریکی اتومبیل و قطعات فیزیکی آن دارای سنسور می باشند، این سنسور ها اطلاعات کارکرد قطعه را به کامپیوتر اتومبیل منتقل می کنند.

اگر میخواهید بدانید که چرا صافکاری pdr به لمس جادویی مشهور است این مطلب را مطالعه کنید.

بنابراین هنگامی که دیاگ را به کامپیوتر اتومبیل وصل می کنید اگر سنسوری ایراد داشته باشد متوجه میشوید که آن قطعه خراب کار می کند و نیاز به تعمیر دارد یا اینکه خود سنسور خراب است و روی عملکرد اتومبیل تاثیر میگذارد که این کار همان نمایش ایراد خودرو با دستگاه دیاگ است.  با استفاده از دیاگ خودرو می توانید این مشکلات را ردیابی کنید و همچنین راه های برطرف کردن این مشکل را با استفاده از دیاگ بیابید.

برای مشاهده 5 قسمت قابل تعمیر خودرو با pdr این مطلب را مشاهده کنید.

لازم است بدانید که کار کردن با دستگاه دیاگ خیلی ساده نیست و تنها افراد متخصص و حرفه ای می توانند با آن کار کنند. ممکن است خطاهایی که روی دستگاه دیاگ نمایش داده می شوند شبیه به یکدیگر باشند و فرد عادی نتواند تفاوت آن ها را درک کند. در این صورت تنها فردی که توانایی تحلیل دارد می تواند تفاوت این خطا ها را تشخیص دهد و مشکل را برطرف کند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قسمت های غیر قابل تعمیر با صافکاری PDR این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ کدام بخش از ایرادهای خودرو را نمایش می دهد؟

با دیاگ خودرو می توانید تمامی مشکلات الکتریکی و برقی اتومبیل را بیابید و همچنین با استفاده از این نرم افزار می توانید مشکلات موتور خودرو را بیابید. بعضی از اوقات مشکلاتی در خودرو به وجود می آیند که مکانیک نمی تواند تشخیص دهد. این مشکلات معمولا از سیستم برقی خودرو می باشند و برطرف کردن آنها با دیاگ خودرو امکان پذیر است.

همین طور می توانید از این دستگاه برای تمامی اتومبیل ها به غیر از اتومبیل های قدیمی استفاده کنید. اما برای اینکه برای اتومبیل های مختلف استفاده کنید نمی توانید از یک نرم افزار استفاده کنید و می بایست از نرم افزار های مختلف استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عیب یابی خودرو با دستگاه دیاگ با ما در تماس باشید.

موارد زیر بخش هایی هستند که می توانید با استفاده از دستگاه دیاگ آنها را مورد بررسی قرار دهید.

  •     نمایش و خواندن کد خطا
  •     پاک کردن کد خطا
  •     راه اندازی عملگرها
  •     برنامه ریزی و کانفیگ
  •     نمایش اطلاعات لحظه ای

برای دانستن کاربرد دیاگ اتومبیل این مطلب را مطالعه کنید.

اسکنرها با داشتن پایگاه داده عظیمی که از کدهای خطا و دلایل آنها در اختیار دارند، به راحتی به یک مکانیک حرفه ای کمک می کنند تا کد خطا را بصورت کامل تجزیه و تحلیل و عیب یابی کند و حتی این اسکنرها این قابلیت را دارند که بصورت دستی توسط مکانیک سنسور ها خودرو را دستکاری کنند و یا بعضی از کدهای خطا را پاک کنند.

البته فقط اگر قطعه مورد نظر مشکل فیزیکی واقعی نداشته باشد پاک کردن کد خطا علاجی خواهد بود، در غیر اینصورت این کار فایده آنچنانی ندارد و قطعه باید تعمیر شود.

اگر دوست دارید در مورد افت قیمت ماشین با صافکاری pdr   بیشتر بدانید این مطلب را مطالعه کنید.

ولی در حالت کلی اکثر دستگاه های دیاگ قابلیت تشخیص مشکلات برقی خودرو، سنسور های حیاتی خودرو مانند سنسور اکسیژن، سنسور کاتالیزور، سنسور ABS و اگر خودرو اتومات باشد قابلیت خواندن پارامترهای مرتبط به گیربکس خودرو مانند فشار روغن گیربکس را دارند که برای تشخیص سلامت گیربکس بسیار با اهمیت و حیاتی است.

هر چه خودرو حرفه ای تر و پیچیده تر باشد ( معمولا خودروهای لوکس ) پارامترها، کدهای و وضعیت های بیشتری را می توان با دستگاه دیاگ از آنها استخراج کرد و هر چه خودرو ساده تر و مکانیکی باشد مسلما این پارامترها کمتر و کمتر خواهند بود.یکی از موارد قابل تشخیص محبوب در دستگاه دیاگ قابلیت تشخیص کیلومتر شمار خودرو است که بسیار کاربردی است که به شدت می تواند مچگیر خوبی برای فروشنده ها و دلالان متخلف و دروغگو باشد.

برای اینکه بدانید تفاوت صافکاری PDR با صافکاری سنتی در چیست این مطلب را مطالعه کنید.

دستگاه دیاگ یکی از دستگاه های پرمصرف بازار خودرو است، این دستگاه به کمک مکانیک ها آمده تا به راحتی بتوانند مشکلات خودرو را پیدا و بررسی کنند. دستگاه دیاگ می تواند ایرادهای بخش های مختلف خودرو را بررسی کند. برای خرید یک دستگاه دیاگ مطمئن حتما باید به فروشگاه های معتبری که این دستگاه را همراه گارانتی می فروشند مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی کاوش خودرو یکی از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی معتبر است که می توانید انواع دستگاه دیاگ همراه با گارانتی چند ساله را از آن تهیه کنید.

برای اینکه بدانید میله صافکاری pdr چیست می توانید این مطلب را مطالعه بفرمایید.

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خرید اقساطی با چک و تخفیف